استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی قضات در اتقان آراء موثر است

علم الهدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی قضات در حل مسائل قضایی گفت: استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی قضات در اتقان آراء موثر است.

سید حجت الله علم الهدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های پژوهشگاه قوه قضاییه در کمک به قضات دستگاه قضا برای صدور آراء متقن گفت: پژوهشگاه قوه قضاییه  اتاق فکر و بازوی علمی پژوهشی دستگاه قضا است و وظیفه  و رسالت ویژه این پژوهشگاه استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی کشور بویژه دستگاه قضا، کارمندان و قضات این دستگاه است.

 

رییس پژوهشگاه قوقه قضاییه اظهار کرد: این ظرفیت ها می تواند در کمک به قوه قضاییه و حل چالش های دستگاه قضا و ارتقاء عملکرد دستگاه قضا موثر باشند و در نتیجه خروجی بکارگیری این ظرفیتها می تواند در عملکرد بهتر دستگاه قضا و اتقان آراء قضات خود را نشان دهد.

 

وی در مورد نخستین جشنواره پژوهشی شهید بهشتی گفت: این جشنواره در 5 بخش،پژوهش برتر ، رای پژوهشی برتر ، ایده های برتر، پژهشگر برتر قوقه قضایی و پژوهشگر برتر پژوهشگاه قوه قضاییه  برگزار شد . محوریت این جشنواره موضوعات حقوقی قضایی و مسائل مورد نیاز و مهم دستگاه قضایی بود

 

وی تصریح کرد: در مجموع 2150 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و آثار پس از داوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر 1027572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha