برنامه درسی بر اساس سند تحول بنیادین فقط کتاب درسی نیست

محبی گفت:برنامه درسی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صرفاً کتاب درسی نیست بلکه به کلیه فرصت های آموزشی، درسی و پرورشی اطلاق می شود که دانش آموزان جهت کسب شایستگی در معرض آن قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عظیم محبی» امروز(۲۷ بهمن) در جلسه تبیین برنامه ویژه مدرسه با حضور مدیران مدارس متوسطه اول استان خراسان رضوی، برنامه ویژه مدرسه را برنامه ریزی درسی در سطح مدرسه دانست و گفت: هدف، محتوا، روش و ارزشیابی چهار عنصر اصلی برنامه درسی هستند.

 

مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: برنامه درسی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صرفاً کتاب درسی نیست بلکه به کلیه فرصت های آموزشی، درسی و پرورشی اطلاق می شود که دانش آموزان جهت کسب شایستگی در معرض آن قرار می گیرند.

 

محبی با اشاره به سه سطح برنامه درسی تصریح کرد: این سطوح شامل سطح تجویزی که به پرورش هویت مشترک می پردازد، سطح نیمه تجویزی که شامل پرورش هویت مشترک و اختصاصی است و سطح غیر تجویزی که شامل پرورش هویت مشترک، اختصاصی و ویژه است، لذا برنامه ویژه مدرسه برنامه درسی غیر تجویزی است.

 

وی تصریح کرد: این برنامه مهمترین چرخش تحولی است چرا که با رویکرد کاهش تمرکز جایگاه مدرسه را از مجری برنامه ها به واحد تدوین برنامه ارتقاء داده است.

 

مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه در اجرای برنامه ویژه مدرسه با دادن اختیار به مدرسه، اعتماد به صلاحیت تیم مدرسه، خلاقیت و آزادی عمل و مشارکت عوامل مهم و موثر مانند نهادهای محلی هویت مدرسه احیا شده است، افزود: فهم مشترک همه عناصر و ارکان در مدرسه یکی از ضروریات اجرای طرح است، نیازسنجی قلب برنامه ویژه مدرسه است

کد خبر 1027656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha