فرسودگی ۸۰ درصد بیمارستان های استان قزوین

محمدبیگی گفت: با توجه به فرسودگی ۸۰ درصدی بیمارستان های استان، اگر زلزله ای رخ دهد حادثه بزرگی را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (دوشنبه ۲۷ بهمن) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: در طرح شهید سلیمانی، استان قزوین بی نظیر عمل کرد و از این استان تقدیر ویژه شد و از اصناف و مردم تشکر می کنیم که با وجود مشکلات معیشتی در اجرای محدودیت های کرونایی همراهی کردند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین در حالی ۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است و چندین جلسه با مسئولان کشوری برگزار شده اما نتیجه این ۱۵ جلسه شاید به اندازه ۲ تا سه قدم نبوده است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به فرسودگی ۸۰ درصدی بیمارستان های استان، اگر زلزله ای رخ دهد، حادثه بزرگی را خواهیم داشت و استان قزوین هر ۱۰ سال سابقه اتفاق طبیعی مخوف را داشته است و خواهشمندیم در این خصوص اقدام شود و با اعتبارات قطره چکانی دردی از بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی دوا نمی شود.

 

محمدبیگی اعلام کرد: ما در تأمین نیروی انسانی متخصص، کمبود نیرو داریم به طوری که سال گذشته ۳۰ نفر سهمیه داشتیم که این عدد امروز به ۴۶ نفر رسیده ولی ۳۱ نفر وارد استان شده اند و نیاز به نیروی متخصص در استان وجود دارد و مردم با وجود اینکه ۷۰ درصد قشر کارگر هستند و به دلیل کمبود پزشک متخصص مجبور هستند به تهران و زنجان مراجعه کنند.

 

وی تصریح کرد: همچنان نیازمند افزایش تخت بیمارستانی هستیم و امروز نیاز است دستور طلایی از وزیر محترم بهداشت در این خصوص بگیریم و همچنین دستور بفرمایید تعداد نیروی انسانی از ۵۰۰ نفر سهمیه اختصاص یافته، افزایش یابد.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت ۲ دانشمند قزوینی در عرصه کشوری یادآور شد: با وجود تولید داروی پیشگیری از کرونا با عنوان آیورمکتین در استان، لازم است جلوی ورود داروهای مشابه خارجی گرفته شود و این افتخار قزوین است در تولید داروی کرونا رتبه دارد.

 

در ادامه نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بار دیگر در حوزه سلامت روحیه ایثارگری و شهادت طلبی به نمایش گذاشته شد، بسیاری می گفتند جمهوری اسلامی کارآمدی ندارد، ولی در بحث کرونا نظام سلامت کشور نشان داد نظام اسلامی کارآمدی دارد و تجلی این کارآمدی هم در حوزه سلامت به نمایش گذاشته شد.

 

«روح الله عباسپور» خاطر نشان کرد: در این شرایط باردیگر دیدیم گروه های مختلف به میدان آمدند و آنچه در کشور اتفاق افتاد مصداق آن در استان قزوین با تلاش مسئولان استانی واقع شد.

 

وی یادآور شد: تنها شهرستانی که در استان محروم است، آوج بوده و تنها شهرستانی که بیمارستان ندارد هم شهرستان آوج است و همچنین در بخش شال که ۷۰ واحد تولید مصالح ساختمانی دارد فوریت های پزشکی وجود ندارد که ضروری است در این خصوص اقدام لازم صورت گیرد.

 

کد خبر 1027701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha