آیت الله  مصباح یزدی(ره) عالمی با بصیرت و  دشمن شناس بودند

حجت الاسلام شکریان گفت: آیت الله محمد تقی مصباح یزدی(ره) عالمی با بصیرت، دشمن شناس و زمان شناس بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «ناصر شکریان»  امروز(۲۷بهمن) در مراسم  بزرگداشت ارتحال  آیت الله مصباح یزدی که همزمان با سالروز شهادت امام هادی(ع) در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد، بااشاره به اینکه این ایام همزمان با سالگرد ارتحال آیت الله طبرسی  نماینده فقید ولی فقیه در مازندران است، بیان کرد: علامه مصباح یزدی، فیلسوف، حکیم، مفسر، معلم اخلاق، عمار انقلاب و مصباح هدایت و بصیرت است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: این شخصیت معلم علمایی همچون آیت الله محمدی لائینی بوده است، برجسته‌ترین و زیباترین مخلوقات در بین سایر موجودات این عالم انسان است، این موضوع در قرآن چندین بار تاکید شده است.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اینکه انسان‌ها با هم برابر و مساوی نیستند، گفت: انسان‌ها بر هم ترجیح دارند که این اولویت با درنظر گرفتن سه ملاک؛ اول جهاد، دوم تقوا و سوم علم است، علامه مصباح یزدی همه این سه مورد را در اوجش داشت.

 

وی یادآور شد: آیت الله یزدی(ره) از یازده نفری است که قبل از تشکیل جامعه مدرسین از مبارزین قبل از انقلاب بود، از همراهان و شاگردان امام راحل است؛ در زمان جنگ حضور داشت وقتی از جبهه برگشت به‌عنوان یک مجاهد بازگشت‌، وی جهاد علمی و قلمی و انتقادی داشت.

این مسئول ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی دارای تقوا بود و درد دین داشت، آیت الله بهجت وی را برای ارائه درس اخلاق معرفی کرده بود، این شخصیت برجسته متقی و آشنای با مسائل حکمت و عرفان بود.

 

وی با اشاره به خاطره‌ای از سخنرانی آیت الله مصباح یزدی در حوزه خاتم الانبیا در مازندران، بیان کرد: وی با دیدن طلاب شاد می‌شد تا آیت الله روحانی را دید در مقابل طلبه‌ها خم شد دست آقای روحانی را بوسید پرسیدیم این چه کاری است؟ گفت این‌ها الان در خط مقدم و میدان هستند، این فرد در اوج تواضع و ساده‌زیستی قرار داشت‌‌.

 

حجت الاسلام شکریان تاکید کرد: آیت الله یزدی نگاهش آلوده به مسائل دنیوی نبود در نگاهش تقوا موج می‌زد، عالم نه بلکه علامه با فلفسه غرب کاملا آشنا بود، مبانی فلفسه غرب را به چالش می‌کشید در دانشگاه‌های خارج از کشور حضور می‌یافت و بارها دعوت می‌شد.

 

وی خاطرنشان کرد: علامه مصبح یزدی در بخش تفسیر و حکمت از شاگردان علامه طباطبایی بود در ۲۸ سالگی حکم اجتهاد گرفت فقیه مجاهد بود، تئوری‌پردازی در علوم اخلاقی و اسلامی داشت، در مسائل روانشناسی، جامعه شناسی و اقتصاد اهل نظر بود.

 

این مسئول ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی تربیت هزاران نیروی انسانی در حوزه‌های علمیه در رشته‌های مختلف برعهده داشت به فکر توسعه این بحث بود، شاگردان وی به مسئولیت‌های فراوان رسیدند.

وی با اشاره به خاطره‌ای از سفر مذهبی با آیت الله مصباح، اظهار کرد: عاشق اهل بیت (ع)  بود به قرائت حدیث کسا علاقه داشت، می‌گفت چادر حضرت زهرا (س) با اینکه چندین وصله داشت ارزشش از همه کهکشان‌ها بیشتر است اگر سایه چادر این حضرت بر سر ما بیفتند افتخاری در دنیا و آخرت است.

 

حجت الاسلام شکریان اضافه کرد: مقید به انجام اعمال در مفاتیح بود و توسل به امام زمان (عج) را کارساز می‌دانست، تجلیل از عالم دینی را باید از امام هادی (ع) آموخت چرا که حضرت به علما و دانشمندان احترام می‌گذاشت، اگر علمای دین نبودند مردم از دین خارج می‌شدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، اذعان کرد: آیت الله مصباح اهل بصیرت، منطق، دفاع از دین، نجات دهنده، عقبه نظام، نظریه‌پرداز، فقیه، معارف، صاحب نظر در مسائل اساسی و منافع کشور و اندیشه و معارف، برکت ماندگار حوزه علمیه، چهره واقعی تشیع، آمر مجلس خبرگان، زمان شناس و دشمن‌شناس دارای کتاب راهگشا پارسا و پرهیزگار و خارچشم دشمنان بود، به تعبیر رهبری هزاران طلبه باید بیایند و بروند تا یک مصباح تحویل جامعه شود.

کد خبر 1027717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha