بزرگداشت شهید محمدحسین یوسف الهی، عارف لشکر ۴۱ ثارالله برگزار شد

ویژه برنامه بزرگداشت «یاران حاج قاسم» همزمان با سالروز شهادت شهید محمدحسین یوسف الهی، عارف لشکر ۴۱ ثارالله در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار محمدرضا حسنی سعدی، دوشنبه(۲۷ بهمن) در ویژه برنامه بزرگداشت «یاران حاج قاسم» همزمان با سالروز شهادت شهید محمدحسین یوسف الهی که با مشارکت خادمین گلزار شهدای کرمان و با حضور بردار شهید برگزار شد؛ گفت: سئوال خوبی مطرح می شود که چرا حاج قاسم از میان همه مکان هایی که می توانست در آنجا دفن شود{از جمله در حرم مطهر ائمه اطهار} اما گلزار شهدای کرمان آن هم دقیقاً کنار شهید محمدحسین یوسف الهی را وصیت کرد.

 

 

مدیرگلزار شهدای کرمان افزود: شاید او می خواست ستاره هایی چون شهید مغفوری، طائی، ماهانی و... را به دنیا معرفی کند که آیا می دانید چه ثروتی اینجا داریم؟ دلیل دوم شاید این باشد که حاج قاسم دید حسین آقا، مغفوری، ماهانی، کاظمی، جمالی و... همه مردانه و باوفا تا آخرین لحظه مردانگی کردند و او را تنها نگذاشتند لذا خواست حق دوستی را به جا بیاورد و بگوید من هم شما را تنها نمی گذارم.

 

 

وی شهدا را به ستارگان هدایت تشبیه کرد که حاج قاسم با وصیت به تدفین در گلزار شهدای کرمان شاید خواسته بگوید با این هزار و ۱۵ یوسف الهی در این گلزار می توانیم هدایت شویم.

 


سردار حسنی سعدی با طرح این سئوال که یوسف الهی که بود که حاج قاسم اینگونه شیفته او شد؟ اظهار کرد: یوسف الهی فرزند کسی است که وقتی اولین فرزند خانواده کار دولتی پیدا می کند، اولین توصیه پدر به او نصیحت راجع به لقمه حلال است.

 

 

وی درباره تأثیر لقمه حلال گفت: مادر شهید علی آقا ماهانی لقمه قالی بافی و زحمت کشی به او داد؛ پدر شهیدان مظهری صفات بچه هایش را با قالی بافی بزرگ کرد و یکی از راز و رمزهای موفقیت خود حاج قاسم هم لقمه زحمت کشی پدرش بود که می گفت یک دانه گندم حرام در خانه نیاورد لذا جلسه شهدا می گوید لقمه حلال و نان زحمت کشی اعجاز می کند.

 

 

مدیرگلزار شهدای کرمان با طرح این سئوال که یوسف الهی چگونه بود که محبوب دل حاج قاسم و رفیق شش دانگ او شد؟ گفت: یوسف الهی وقتی هر بار که از عملیات شناسایی برمی گشته فوری سجده شکر و دو رکعت نماز شکر به جای می آورده، یکبار حاج قاسم به او می گوید خب این چه کاری است بگذار به جای امن و یا چادر برسیم، بعد؛ اما یوسف الهی می گوید قانون ما این است هرگاه عملیات با موفقیت تمام می شود به محض رسیدن به منطقه خودی سجده و نمازشکر به جای آوریم.

 

در این مراسم یکی از شاهدان عینی تدفین شهید سلیمانی گفت: هنگامی که قبر حاج قاسم را مهیا می کردیم ناخودآگاه فضایی به قبر شهید یوسف الهی باز شد و من کفن و حتی پلاستیک روی آن را بعد از ۳۴ سال به عینه سالم دیدم و آنقدر شفاف بود که گویا تازه آن را در قبر گذاشتند.

 

 

شهید محمدحسین یوسف الهی، عارف لشکر ۴۱ ثارالله در ۲۷ بهمن سال ۱۳۶۴ در پی جراحت شیمیایی عملیات والفجر ۸ آسمانی شد.

 

 

 

کد خبر 1027780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha