موسیقی و فیلم پرمصرف ترین کالای فرهنگی در ایران است

زارع گفت: موسیقی و فیلم پرمصرف ترین کالای فرهنگی در ایران است و اگر چه در بخش دانلود رایگان و آهنگ غیرمجاز مشکلاتی وجود دارد؛ اما تمایل مردم جامعه به هنر موسیقی و فیلم بالاست.

«عباس زارع» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در ساری اظهار کرد: بر اساس آمار اعلام شده مرکز پژوهش وزارت ارشاد، بیش از 72 درصد جامعه آماری به موسیقی توجه داشتند و گوش می دادند و بر همین اساس موسیقی و فیلم پر مصرف ترین کالا در ایران است که در دریافت آن هم حرف و حدیث فراوان در دانلود رایگان و کپی برداری و.. است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: با آمار اعلام شده مرکز پژوهش وزارت ارشاد، در مصرف کالای ایرانی ایرانیان 8 آیتم مدنظر است که از جامعه آماری 15هزارنفره گرفته شده است.

 

زارع گفت: براساس این گزارش 47 درصد این جامعه آماری اعلام کردند که کتاب می خوانند؛ 28 درصد روزنامه می خوانند؛ 30درصد رادیو گوش می دهند، 22 درصد به سینما می روند، 20 درصد مخاطب شبکه های خانگی هستند و 72درصد موسیقی گوش می دهند.

 

 وی افزوداز 72 درصد علاقمند به موسیقی جامعه هدف مرکز پژوهش وزارت ارشاد؛ 46 درصد به موسیقی سنتی و بومی و محلی، 37 درصد موسیقی پاپ ایرانی و  9 درصد راک و سایر موارد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: با ظرفیتی که در دوستان انجمن موسیقی مازندران وجود دارد با تفویض اختیار به انجمن موسیقی مازندران همچون سایر انجمن ها و تشکلات فرهنگ و هنری، امیدواریم تخصصی تر وارد عمل شوند و ما هم کمک کار خواهیم بود و انجمن باید از ظرفیت بخش خصوصی  استفاده کند و اگر به موسیقی بومی و محلی توجه شود؛ متوجه می شویم که موسیقی محلی جایی در زندگی ها ندارد .

 

وی یادآور شد: در شرایط کرونایی فعلی، شرایط خوبی نداریم و امیدواریم با رخت بربستن کرونا شاهد توسعه در حوزه فرهنگ و هنر باشیم و شاهد اجراهای عمومی بوده و امیدواریم بانک اطلاعاتی هنرمندان موسیقی از شرق تا غرب تهیه شود که غرب مازندران در بخش موسیقی مغفول مانده و از آمل تا رامسر کمتر دیده شده است.

 

زارع گفت: اقتصاد و معیشت هنرمندان دچار آسیب شده و باید با نگاه ویژه وارد عمل شد و برای معیشت کاری کرد و همچنین تکریم اهالی موسیقی تلاش شود .

 

وی افزود: در زمینه بیمه هنرمندان در یک سال و نیم گذشته،  60 درصد افزایش بیمه داشتیم و دولت هم در پرداخت بیمه، 3ماه کمک کار هنرمندان بود و همجنین هنر کارت هر چند با مبلغ ناچیز کمک کار هنرمندان است  و سعی داریم در این شرایط سخت در کنار هنرمندان باشیم و همه با هم برای توسعه گام برداریم.

کد خبر 1027782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha