صفات مشترکی میان شهید یوسف الهی و حاج قاسم وجود دارد

برادر شهید یوسف الهی اظهار کرد: صفات مشترکی میان سردار دلها و حسین آقا وجود دارد که باید اینها را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ هادی یوسف الهی، دوشنبه(۲۷ بهمن) در مراسم بزرگداشت «یاران حاج قاسم» ویژه سالگرد شهادت شهید محمدحسین یوسف الهی، گفت: قبرستان های شهدا در سراسر ایران تاریخ انقلاب را نشان می دهد.

 

 

وی با بیان اینکه همه ما یک شخص و یک شخصیت داریم که شخصیت جاودانه می ماند؛ افزود: آنچه که به همه ابدانی که در اینجا آرمیده اند، اعتبار می بخشد، روح است؛ در گذر مادی زندگی، همه ما در مسیر تکامل هستیم و هر کس به طریقی این مسیر را طی می کند.

 

 

یوسف الهی با بیان اینکه حاج قاسم با چند نفر عقد اخوت داشت اما آن عقد اخوتی که در آغاز جنگ با حسین آقا یوسف الهی داشت برای حسین ۵ سال و برای سردار دلها ۴۰ سال طول کشید؛ به وصیت شهید سلیمانی برای تدفین در کنار شهید یوسف الهی اشاره و تصریح کرد: من معتقدم تفاوت معنایی چندانی میان شهدا وجود ندارند چون همه از جان گذشتند اما یک تفاوت جزئی، فردی را بر فرد دیگری برتری می بخشد زیرا بعضی صفات در اینها برجسته تر می شود.

 

 

وی با بیان اینکه گلزار شهدای کرمان بی شک از قطعات بهشت در کره خاکی است؛ افزود: برای این ادعا دلیل عقلانی- احساسی دارم؛ حاج قاسم علیرغم عزت جهانی که با آن می توانست در حرم هر یک از ائمه که می خواست دفن شود اما خودش را در گلزار شهدای کرمان تابلو قرار داد و با وجود اینکه برای خاکسپاری ایشان، عده ای آمدند و جای دیگری را در گلزار شهدا حفر کردند اما خانواده سردار اصرار کرد که ایشان وصیت کرده مرا کنار یوسف الهی دفن کنید و این اتفاق هم افتاد.

 

 

برادر شهید یوسف الهی اظهار کرد: صفات مشترکی میان سردار دلها و حسین آقا وجود دارد که باید اینها را بشناسیم؛ از جمله اینکه حسین آقا وصیت کرد روی سنگر مزارش «بسیجی» بنویسند و حاج قاسم هم نازل ترین درجه نظامی یعنی «سرباز« را برای سنگ مزارش وصیت کرد و این چهره تاریخی که باید راهنما باشد کلمه سرباز را که جهان شمول است برمی گزیند.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه اگر حسین یوسف الهی دانشگاه رفته بود یکی از بهترین رشته های تجربی قبول می شد زیرا بسیار باذکاوت، باهوش، بانشاط، شیک پوش بود؛ تصریح کرد: جفا است اگر این شهدا را هاله ای از قداست ببخشیم که نسل جدید آنان را دست نیافتنی بدانند زیرا اینها مثل ما بودند اما چیزهایی برای خود ترسیم کردند که ما یا آن را ترسیم نکردیم و یا ضعیف ترسیم کردیم و آن این است «در همه حالات خود را ندیدن و خدا را دیدن و باور کردن» نه اینکه دین لقلقه زبان باشد.

 

 

یوسف الهی ادامه داد: امروز دین برای بسیاری از مسئولین لقلقه زبان شده و برای همین جامعه به خطا می رود در حالیکه راه فلاح این است خدا را در همه حالات ناظر بدانیم.

 

 

وی صفا، صمیمیت و اخلاص با زیردست ها و نیز عدم دریافت حقوق را از دیگر وجوه مشترک حاج قاسم و محمدحسین یوسف الهی برشمرد و گفت: محمدحسین در طول ۵ سالی که جبهه بود حتی یک ریال هم حقوق از بسیج دریافت نکرد و وقتی شهید شد حقوق این پنج سال را بنیاد شهید طی یک فقره چک برای پدر آورد اما پدر نپذیرفت و گفت او حق خودش را دریافت نکرد، من آن را دریافت کنم؟ پدر همانجا پشت چک را نوشتند که خرج جبهه ها شود.

 

 

یوسف الهی تصریح کرد: عین همین مسئله را راجع به سردار داریم که طی مدت ۲۰ سال فرماندهی نیروی قدس حتی یک ریال بابت مأموریت های برون مرزی نگرفت اما حالا ببینید دزدی های عظیم و کلان را که آیا غیر از این است خداباوری نیست؟

 

 

کد خبر 1027783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha