ورودی های آبادان بسته شد / از تردد خودروهای غیربومی جلوگیری می شود

موسوی از بسته شدن ورودی های آبادان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا از امروز ورودی ها در محورهای آبادان - اهواز و آبادان - ماهشهر از سوی فرماندهی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج بسته و از تردد خودروهای غیربومی جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» امروز (دوشنبه 27 بهمن) در نشست شورای ترافیک شهرستان آبادان اظهار کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در ستاد مبارزه با کرونا شهرستان و اجرای مصوبه استانی و شهری این ستاد از امروز ورودی شهرستان آبادان در محورهای آبادان - اهواز و آبادان - ماهشهر از سوی فرماندهی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج بسته و از تردد خودروهای غیربوی جلوگیری می‌شود.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: با توجه به شیوع کرونا در نقاط مختلف کشور و اعلام وضعیت قرمز در جنوب غرب خوزستان تمامی مسیرهای ورودی آبادان بر روی مسافران و خودروهای غیر بومی تا اطلاع ثانوی بسته است.

 

وی با بیان اینکه سرنشینان خودروهایی که اجازه ورود به آبادان را دریافت می‌کنند نیز در ورودی شهر پایش می‌شوند تصریح کرد: افرادی که در این پایش ها دارای علائم بیماری باشند در صورت نیاز به مراقبت به بیمارستان طالقانی آبادان منتقل خواهند شد.

 

موسوی اضافه کرد: متاسفانه این پیک جدید بیماری کووید 19 جهش یافته است و افراد با سنین پایین را نیز در خطر ابتلا قرار می دهد، لذا شهروندان می بایست دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را با دقت رعایت کنند.

 

وی خواستار حساسیت بیشتر از سوی مردم نسبت به این بیماری شد و تاکید کرد: در غیر این صورت باید شاهد افزایش ابتلا به بیماری و مرگ و میر مبتلایان باشیم.

 

در ادامه «شکرالله سلمان‌زاده» نیز از تکمیل ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی بیمارستان طالقانی آبادان خبر داد و عنوان کرد: متاسفانه دیگر جای خالی برای بستری بیماران بدحال کرونایی در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان وجود ندارد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ابراز کرد: متاسفانه این روزها موضوع ثبت موارد جدید از ابتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان به ویژه در دو شهرهای آبادان و شادگان به ماراتنی نفس گیر تبدیل شده و از همین رو مسئولان تلاشهای گسترده ای را برای کنترل آن آغاز کرده اند.

 

وی اذعان کرد: طی 24 ساعت گذشته 58 مورد جدید از ابتلای شهروندان به بیماری کووید 19 ثبت شده که از این تعداد 30 نفر آبادانی، 13 نفر خرمشهری و ۱۵ نفر نیز از اهالی شادگان هستند.

 

سلمان زاده با بیان اینکه از این تعداد 46 نفر به ترتیب در شهرهای آبادان 23 نفر، خرمشهر 12 نفر و شادگان 11 نفر به صورت سرپایی معاینه شدند ادامه داد: طی روز گذشته نیز 33 نفر در بیمارستان بستری و 16 نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

 

وی از فوت 2 بیمار کرونایی یک نفر آبادانی و و دیگری اهل شادگان خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 149 بیمار مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان در بیمارستان آیت الله طالقانی آبادان بستری هستند.

 

همچنین «سرهنگ رضا اشیری» در این نشست با انتقاد شدید از شرکت‌ها و دستگاه های متولی اظهار کرد: در بسیاری معابر علائم راهنمایی و رانندگی بسیار ضعیف است و این نیز نتیجه عمل نکردن دستگاه‌ها به وظایف خود است که تصادفات منجر به فوت اعلام می شود.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آبادان افزود: 18 تصادف منجر به فوت و 208 تصادف منجر به جرح سنگین در همین یک ماه گذشته نتیجه این بی مسئولیتی هاست.

 

وی همچنین با تاکید بر نقش پیام رسانی در راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: می بایست در تابلو‌های سطح شهر جایی برای راهنمایی و رانندگی اختصاص یابد.

 

«محمود رضا شیرازی» با بیان اینکه تمرکزمان را برای رفع مشکل خرید قیر گذاشته ایم ابراز کرد: قیمت برآورد شده برای خرید دوربین‌های مداربسته ویژه راهنمایی و رانندگی بین 200 الی 300 میلیون ریال است و شرکت های مستقر در شهرک‌های صنعتی و پتروشیمی و پالایشگاه نیز باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند.

 

شهردار آبادان یاد آور شد: ظرف یک هفته آینده سرعت گیر‌ها نصب می‌شود و برای ایجاد دوربرگردان‌ها اقدام می‌کنیم؛ همچنین با خرید یک دستگاه خودروی خط کشی و به کارگیری یک پیمانکار بزودی کار خط کشی مرکز و نقاط حساس شهر آغاز خواهد شد.

 

ترمیم سرعت گیرها، رنگ آمیزی جداول نصب و ترمیم علائم افقی و عمودی و بهسازی علائم راهنمایی و رانندگی و تعمیر پل‌ها از جمله مصوباتی بود که برای تعطیلات نوروز در نظر گرفته شده است.

 

همچنین ساماندهی مناسب حمل و نقل عمومی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، جایگاه‌های سی ان جی و رفع نواقص روشنایی از الزامات در دستور کار این نشست بود.

 

کد خبر 1027792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha