جلب مشارکت های مردمی در حوزه پیشگیری از اعتیاد اولویت مهم استان زنجان است

مرادی بر جلب مشارکت های مردمی در خصوص مقابله و پیشگیری از اعتیاد به عنوان اولویت نخست در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: در صورت حل معضل اعتیاد بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان عصر دیروز در کمیته مشارکت‌های مردمی استان زنجان، اظهارکرد: طرح هایی که به موفقیت بیشتر در مدارس منجر می شود بایستی با جدیت مطرح و عملیاتی شود.

 

خدابخش مرادی با انتقاد از اینکه نباید تنها به کلیات طرح در جلسات پرداخته شود، گفت: در استان مساعدت هایی از سمن ها شده است که بیشتر جنبه مساعدت داشت.

 

وی بر جلب مشارکت های مردمی در خصوص مقابله و پیشگیری از اعتیاد به عنوان اولویت نخست در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: در صورت حل معضل اعتیاد بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

 

به گفته مرادی، دولت نقش تسهیل گری در زمینه اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد و آسیب های اجتماعی نباید عادی انگاری شود.

 

این مقام مسئول به عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: عادی‌انگاری شرایط در برخی از استان‌ها موجب تغییر رنگ آبی  و قرار گرفتن در وضعیت قرمز شده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان به افزایش تعداد بستری و مبتلایان در استان زنجان اشاره کرد و افزود: بیماری کرونا موجب افزایش هزینه‌ها شده و آثار روانی به دنبال دارد‌.

 

وی با تاکید براینکه تامین آرامش روحی و روانی و جان مردم ضروری است، تصریح کرد: اگر بیماری کرونا کنترل نشود مجبور به افزایش محدودیت‌ها هستیم.

 

در ادامه دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اینکه طرح یاریگران زندگی در سال گذشته در ۲۰ درصد مدارس استان زنجان به صورت حضوری برگزار شد، افزود: با شیوع بیماری کرونا برگزاری جلسات حضوری متوقف شد.

 

فاطمه رضایی به کسب رتبه چهارم استان زنجان در اجرای این طرح گفت: در بین سمن‌های استان زنجان فراخوانی برای ارائه طرح‌های پیشگیری از اعتیاد ارائه شد که ۲۱ طرح به دبیرخانه واصل شد.

 

وی گفت: در حوزه سمن‌ها ستاد پیشگیری از اعتیاد ۶۳۰ میلیون ریال برای حمایت اختصاص داده است که با سطح بندی سمن‌ها این اعتبارات اختصاص می‌یابد.

 

طرح یاریگران زندگی در ۵۴۰ آموزشگاه استان زنجان اجرا می شود؛ این طرح در ۳۰ درصد مدارس استان زنجان در دو فاز اجرایی می‌شود که فاز اول بیشتر مسئله آموزش مطرح است.

 

کد خبر 1027853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha