حذف دفترچه تامین اجتماعی  از اول اسفندماه در سیستان و بلوچستان

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان از حذف دفترچه تامین اجتماعی از اول اسفندماه در استان خبر داد و گفت: ۹۵ درصد مراکز خصوصی در استان شامل پزشک و پاراکلینیک با نسخه الکترونیکی به مردم خدمات می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «محمد حسین اباذری» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: طرح نسخه الکترونیک از چند ماهی است که در کشور کلید خورده است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان یادآور شد: در مراکز تامین اجتماعی نزدیک به سه سال است که هیچ دفترچه ای از هیچ بیماری دریافت نمی شود، مریض با دادن شماره کارت ملی خدمات درمانی دریافت می کند.

 

اباذری با بیان اینکه 95 درصد مراکز خصوصی در استان شامل پزشک و پاراکلینیک با نسخه الکترونیکی به مردم خدمات می دهند، تصریح کرد: دیگر پزشکان دارو در دفترچه نمی نویسند و نسخه الکترونیکی صادر می شود که بیماران خدمات از قبیل داروخانه و بستری دریافت می کنند.

 

وی به زیرساخت های لازم برای حذف دفترچه درمان و نسخه الکترونیکی اشاره کرد و افزود: از اول اسفندماه دفترچه تامین اجتماعی به صورت کاغذی از گردونه خدمات حذف می شود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان به  راهکارهای آفلاین در موقع قطع اینترنت و مشکل در زیرساخت ها اشاره کرد و یادآور شد: اگر دفترچه ای وجود نداشته باشد خدمات درمانی بر روی نسخه مطب تجویز دارو و پاراکلینیک انجام می شود

 

  اباذری با اشاره به اینکه احراز هویت با کارت ملی بیمار توسط منشی  دکتر از طریق استعلام استحقاق درمان  با تلفن همراه انجام می شود، گفت:  اگر کسی دفترچه کاغذی دارد می تواند استفاده کند و تا آخرین برگ فاقد اعتبار نیست و بیمه شدگان می توانند مثل گذشته از آن استفاده کنند.

 

اباذری گفت: هیچ بیماری دغدغه نداشتن دفترچه بیمه را نداشته باشد و با آرامش خاطر به پزشک مراجعه کنند.

 

وی افزود: نسخه بستری بیمار به صورت سیستم ماتیک به پذیرش می رسد و در بخش پذیرش، استعلام استحقاق درمان انجام می شود.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیکی این مزیت را دارد که پزشک می تواند سوابق بیمار خودش را ببیند و همچنین در نسخه الکترونیکی اقلام دارویی که در داروخانه اول نداشته باشد با مراجعه به داروخانه دیگر دارو را دریافت می کند و مراجعه به سه داروخانه در نسخه الکترونیکی فراهم است.

کد خبر 1027879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha