تخصیص مبلغ ۴۰ میلیون تومان به آزمایشات ژنتیک مددجویان شهرستان کبودرآهنگ

جعفری نیکو گفت: در سال جاری مبلغ ۴۰میلیون تومان به امر آزمایشات ژنتیک خانواده های مددجویان جهت پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی تخصیص یافته است.

«رضا جعفری نیکو» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: غربالگری نقش مهمی در سلامت جامعه دارد و خانواده ها کاملا آگاهانه در این غربالگری ها شرکت می کنند و از حمایت سازمان هم برای انجام مشاوره ها و آزمایشات ژنتیک برخوردار می شوند.

 

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ بیان کرد: در سال جاری مبلغ  40 میلیون تومان به امر آزمایشات ژنتیک خانواده های مددجویان جهت پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی تخصیص یافته است.

 

وی اظهار داشت: اجرای این طرح در راستای پیشگیری از معلولیت ها و شناسایی بیماری هایی که منجر به معلولیت است انجام می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه تولد نوزادان معلول، علاوه بر بار اقتصادی بر خانواده و جامعه، منجر به فشارهای عاطفی بر خانواده می شود، گفت: خانواده های بسیاری هستند که تولد نوزاد معلول باعث عدم تمایل به فرزندآوری به دلیل ترس از معلولیت دارند.که انجام مشاوره ها و آزمایشات ژنتیک را گامی در جهت سالم سازی جامعه و امید به داشتن فرزندان سالم و با نشاط است.

 

رئیس بهزیستی شهرستان  کبودرآهنگ در مورد آمار بالای ازدواج فامیلی در شهرستان کبودراهنگ و احتمال افزایش معلولیت زایی، گفت: غربالگری های ژنتیک شامل ۳ مرحله، پیش از ازدواج، پیش از بارداری و حین بارداری است که ۲ مرحله اول مهمتر بوده و درصد تولد نوزادان سالم و معلول مشخص خواهد شد.

 

جعفری نیکو  با اشاره به اقدامات مهم بهزیستی در راستای آگاه سازی جامعه افزود:  غربالگری نقش مهمی در سلامت جامعه دارد و هیچ گونه اجباری در کار نیست،خانواده ها کاملا آگاهانه در این غربالگری ها شرکت می کنند و از حمایت سازمان هم برای انجام مشاوره ها و آزمایشات ژنتیک برخوردار می شوند و این مسئله منجر به ترغیب بیشتر خانواده ها برای انجام غربالگری و پیشگیری از تولد نوزادان دارای معلولیت شده است.

 

کد خبر 1027904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha