اشتغال، رکود و تورم در اصلاحیه  بودجه مورد توجه قرار نگرفته است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به بحث اشتغال، رکود و تورم دراین بودجه توجهی نشده است اظهار داشت: در واقع بودجه ارائه شده بر مبنای هزینه‌ها و بدون توجه به درآمدها تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سید مصطفی آقا میرسلیم در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه (27بهمن)مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 1400،گفت:  بودجه اصلاح شده نسبت به بودجه قبلی 3 الی 4 درصد تغییر کرده و در این میان صرفاً برخی از اصلاحات مد نظر کمیسیون تلفیق مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به بحث اشتغال، رکود و تورم دراین بودجه توجهی نشده است اظهار داشت: در واقع بودجه ارائه شده بر مبنای هزینه‌ها و بدون توجه به درآمدها تدوین شده است.درآمدها در بودجه ارائه شده واقعی نیست؛ به عنوان مثال پیش‌بینی فروش دو میلیون و 300 هزار بشکه نفت تناسبی با شرایط کنونی ندارد.

وی تصریح کرد: در بخش درآمدها ابهامات زیادی وجود دارد که سبب ایجاد تورم در ماه‌های پایانی سال آینده خواهد شد؛ می‌توان اذعان کرد این بودجه سیاسی و انتخاباتی است و مطابق فرآیندهای بودجه سال 96 تدوین شده است.

وی گفت: : این نوع ارائه بودجه صرفاً سبب افزایش مشکلات می‌شود از این رو نباید با بودجه چند دوازدهم مخالفت شود زیرا حداقل به مشکلات نمی‌افزاید و در صورت نیاز به تغییر با توجه به شرایط تورم 20 درصدی می‌توان اقدامات مناسبی انجام داد.

روح اله ایزدخواه نیز در مخالفت با اصلاحیه دولت گفت: اولین تمایز مجلس انقلابی باید عدم دچار شدن به روزمرگی باشد. مقام معظم رهبری دستور اصلاح ساختار بودجه را صادر کردند.: اصلاحات صورت گرفته درلایحه بودجه تحت مشورت صندوق بین المللی پول انجام شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر هیأتی از صندوق بین المللی پول به ایران و انجام  نشستی با مسئولین سازمان برنامه و بودجه برای آزادسازی نرخ ارز گفت: وابستگی بودجه به نفت در لایحه کماکان پابرجا بوده و بازار ارز وضعیت نامشخصی دارد.مقام معظم رهبری بارها بر افزایش قدرت پول ملی تاکید کرده است، باید آقایی دلار شکسته و ارز ارزان شود، وضعیت فعلی ارز پاشنه آشیل کشور در سال آینده است اگر قصد دارید ساختار بودجه را اصلاح کنید باید بودجه ارزی و ریالی جدا شود.

کد خبر 1027937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha