جهرم در لیست ۲۰ شهر برتر لیگ تندرستی ایران قرار گرفت

خداجو گفت: با اعلام لیست ابتدایی ۲۰ شهر برتر لیگ تندرستی ایران، جهرمی ها در رده ۱۳ این لیست قرار گرفتند.

«عبدالرحیم خداجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: نخستین لیگ تندرستی ایران با مشارکت تمامی استان‌های کشور از روز چهارم بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده و تا بیست و نهم اسفند ادامه دارد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم افزود: هدف از برگزاری لیگ تندرستی آگاهی بخشی، پیشگیری از کم تحرکی و افزایش فعالیت جسمانی اقشار مختلف جامعه و معرفی هرچه بیشتر رویکرد جدید حاکم بر فدراسیون ورزش‌های همگانی و بهره‌گیری از پروتکل‌های علمی اعلام شد.

 

وی در مورد رتبه بندی برگزاری لیگ گفت: استان‌ها در یک جدول ٣٢ تیمی با هم رقابت می کنند و در پایان لیگ براساس میزان مشارکت جمعیت هر استان امتیاز و رتبه آن مشخص می‌شود و استان‌هایی که در لیگ امسال رتبه نخست تا شانزدهم را کسب کنند به لیگ برتر صعود می کنند.

 

خداجو با بیان اینکه رتبه های بعدی سایر استان‌ها باید در لیگ دسته یک حضور یابند ادامه داد: لیگ برتر با مکانیزمی متفاوت، بسیار جذاب و با تغییرات عمده برگزار می شود ضمن اینکه جذب اسپانسر، پخش تلویزیونی و طراحی متفاوت نحوه برگزاری از ویژگی های لیگ برتر سال آینده است.

 

وی بیان داشت: افراد بالای ۱۰ سال در این لیگ پس از ثبت نام در سایت ایران تندرستی به آدرس irantandorosti.ir روزانه نسبت به ارسال فیلم ۳۰ ثانیه از حرکات ورزشی در سامانه اقدام می کنند.

 

وی افزود: در پایان از استان‌ها و شهرستان‌های برتر تقدیر ویژه می شود و همچنین ۱۴ جایزه ۱۰ میلیون ریالی به افرادی که بیشترین مشارکت داشته باشند و به چهار نفر در پایان هر هفته هر نفر پنج میلیون ریال به قید قرعه اهدا می شود.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان جهرم با اشاره به اینکه در حال حاضر با اعلام ۲۰ شهر برتر در لیگ تندرستی ایران، نام جهرم در میان شهرهای پیشرو و برتر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد:  این طرح توسط فدراسیون ورزشهای همگانی ایران در سطح کشور بین ۳۲ استان در حال اجراست که شهرستان جهرم اکنون رتبه ۱۳ را به خود اختصاص داده است.
 

خداجو در پایان گفت: توسعه و گسترش ورزش همگانی از اهداف لیگ تندرستی ایران است.

کد خبر 1027955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha