آسمان بوشهر بارانی می شود

مساعدی گفت: با توجه به فعال شدن سامانه بارشی در این استان از اوایل روز پنجشنبه احتمال آبگرفتگی موقت معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در بوشهر، «پیام مساعدی» روز سه شنبه (28 بهمن) در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت جوی و آب و هوای استان بوشهر طی روز های آینده، اظهار داشت: از اوایل روز پنجشنبه (30 بهمن) تا اوایل روز جمعه با توجه به فعال شدن سامانه بارشی در این استان احتمال آبگرفتگی موقت معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اعلام این خبر خواستار شد: با توجه به آبگرفتگی موقت معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مدت مردم از توقف و تردد در مسیر رودخانه و صعود به مناطق کوهستانی به طور جد اجتناب نمایند.

 

مساعدی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه هفته آینده به دلیل وزش بادهای شدید، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: در مدت یاد شده باید از ترددهای دریایی غیرضرور و بویژه شناورهای سبک و قایقهای صیادی و تفریحی اجتناب شود.

 

وی با تاکید بر اینکه از روز چهارشنبه نیز سبب وزش باد شدید و گرم جنوب شرقی دمای هوا به طور محسوسی افزایش مییابد، ادامه داد: از روز پنجشنبه با ورود توده هوای سرد و شروع وزش باد شمال غربی دمای هوا به طور ناگهانی و قابله ملاحظه‌ای در حدود ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش پیدا میکند.

 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با تاکید بر اینکه این شرایط کاهش دمایی تا روز شنبه هفته آینده در استان تداوم خواهد داشت، ادامه داد: در این خصوص نسبت به ایجاد تنش دمایی و خسارت در مزارع و باغ‌های کشاورزی، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها هشدار داده میشود.

 

کد خبر 1027993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha