پروژه های صنایع دستی و بومگردی گلستان نیازمند ۸۰ میلیارد تومان اعتبار / بازدید معاون وزیر کار از ظرفیت های صنایع دستی و بومگردی گلستان

تجری گفت: برای اتمام پروژه های در دست احداث بومگردی و صنایع دستی در سطح استان گلستان نیازمند ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات هستیم.

«احمد تجری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امروز معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح صنایع دستی تعاونی نگار ترکمن و یک واحد بوم‌گردی در شرق استان گلستان بازدید کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان ادامه داد: استان گلستان در بخش  بوم‌گردی مزیت های زیادی دارد، روستاهای استان گلستان در شرایط مختلف جغرافیایی قرار دارد و وجود اقوام مختلفی ظرفیت بالایی در جهت توسعه بومگردی با نگاه گردشگری فرهنگی در استان به وجود آورده است.

 

تجری یادآور شد: در استان درصدد توسعه کمی و کیفی بومگردی هستیم و هم متقاضیان در این بخش وجود دارد اما منابع تسهیلاتی ما برای این طرح ها محدود است و یکی از اهداف ما در این سفر این است که با توجه به ظرفیت خاص استان گلستان  تسهیلات گردشگری روستای تقویت شود.

 

وی افزود: در صنایع دستی استان خوشبختانه ظرفیت هنرمندان صنایع دستی به گونه ای است که در تولیدات صنایع دستی گلستان از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی گلستان متذکر شد: توسعه نرم افزاری و سخت افزاری نیاز به منابع حمایتی دارد و برخی از هنرمندان تحت عنوان پشتیبان و کارگاه های صنایع دستی فعالیت می کنند نیاز به بسته های حمایتی دارند.

 

تحری بیان کرد: امسال از محل منابع تسهیلات روستایی در بحث بومگردی تسهیلاتی پرداخت شد ولی با محدودیت منابع برخوردار بودیم و 50 میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی برای پروژه های در حال احداث ما در این بخش به شمار می رود و این موضوع علاوه بر پروژه های مورد تقاضای بومگردی در استان است.

 

وی گفت: همچنین در بخش صنایع دستی نیز 30 میلیارد تومان نیاز تسهیلاتی وجود دارد تا بتوانیم تقاضاهای موجود را پاسخ دهیم.

 

کد خبر 1028038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha