فراخوان دو فصلنامه «آموزه های حکمت اسلامی» منتشر شد

حجت الاسلام اسفندیاری گفت:پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن فضلا و نخبگان به موضوعات جدید و اهمیت علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب، فراخوان مقاله دو فصلنامه «آموزه های حکمت اسلامی» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت ‌الاسلام «محمد اسفندیاری» امروز(۲۸ بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن فضلا و نخبگان به موضوعات جدید و اهمیت علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب و در راستاي گام‌هاي تحولي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان و با عنايت به تأكيدات مدير این حوزه در خصوص لزوم تحوّل‌آفريني در فعاليت‌هاي پژوهشي، قرارگاه علوم عقلی در نظر دارد با استفاده از اندیشه ها و نظرات اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه در جهت تقویت، توسعه و ارتقاء علوم عقلی گام جدی برداشته و در قالب‌های متعددی به تحقق آرمان‌های حوزوی و تحولی علمی دست یابد.

 

مسئول قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان افزود: در همین راستا نشریه تخصصی «آموزه های حکمت اسلامی» از سوی این قرارگاه به آدرس ahi.journals.hozehkh.com تأسیس شده است، اين نشريه به زبان فارسی و با رتبه علمي‌تخصصي، گستره نشر و توزيع سراسري و با ترتيب انتشار دوفصلنامه فعاليت خود را آغاز کرده و آماده دريافت مقالات علمي است.

 

حجت‌الاسلام  اسفندیاری ضمن ابراز اميدواري نسبت به اخذ رتبه علمي‌پژوهشي در شماره‌هاي آينده گفت: هر چند رتبه فعلي اين نشريه، علمي‌تخصصي است، ولي با توجه به اهمیت موضوع نشریه، سعي بر آن شده که مقالات و محتواي نشريه براساس استانداردهاي مطلوب مجلات علمي‌پژوهشي باشد، و بر همين اساس در انتخاب هيئت تحريريه از اساتید صاحب نام حوزه و دانشگاه، کارشناسان خبره و چهره‌های شاخص علوم حوزوی استفاده می شود و در پذيرش مقالات، گزينش داوران و همچنين فرآيند ارزيابي و داوري، دقت و توجه بايسته موردنظر قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: امتیاز علمي‌پژوهشي پس از ارتقاء رتبه نشریه، به تمامی مقالات پذیرش شده قبلی تعلق خواهد گرفت و همچنین از مقالات پذیرفته شده با رتبه علمي‌پژوهشي، قدردانی ویژه خواهد شد.

 

مسئول قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان  گفت: اين دو فصلنامه که با رویکرد علمی پژوهشی فعالیت خود را آغاز نموده است جهت انتشار نخستین شماره خود، در موضوعات مختلف حوزه «فلسفه اسلامی» با اولويت محورهاي هفتگانه آموزه های حکمت اسلامی، منطق قدیم و جایگاه آن در فلسفه اسلامی، پاسخگویی به شبهات اعتقادی با رویکرد فلسفی، بررسی ساحت های فلسفه اسلامی در علوم انسانی، بررسی تحلیلی - انتقادی مباحث فلسفه غرب براساس فلسفه اسلامی، تحلیل سیر تاریخی و مراحل شکل گیری مباحث فلسفه اسلامی و کاربردهای فلسفه اسلامی در موضوعات گوناگون (اقتصادی،‌سیاسی، فرهنگی و غیره) آماده دریافت مقالات اندیشمندان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی است.

 

حجت الاسلام اسفندیاری افزود: علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را با رعايت شرايط مندرج در بخش «راهنماي نويسندگان» در سامانه مديريت نشريات علمي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان به آدرس ahi.journals@mailkh.com ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره ۳۲۲۳۰۳۷۰-۰۵۱ داخلی ۴۰۰ تماس بگيرند.

 

وی افزود: دو فصلنامه علمی‌تخصصي «آموزه های حکمت اسلامی» به صاحب امتيازي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان و با همكاري «قرارگاه علوم عقلی» معاونت آموزش این حوزه، به مدير مسئولي حجت الاسلام و المسلمین محمد اسفندیاری و با سردبيري دکتر محمدعلی وطن دوست فعاليت خود را آغاز کرده است.

 

مسئول قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان ادامه داد:دو فصلنامه علمی‌تخصصي «آموزه های نوین کلامی»، پذیرای مقالات پژوهشی دانش‌پژوهان، پژوهشگران، طلاب و اساتید حوزه علمیه در زمینه مباحث کلامی برای شماره های آتی خود است.

 

حجت الاسلام اسفندیاری گفت: علاقه مندان می توانند مقاله های خود را جهت ارزیابی و پذیرش از طریق سامانه مدیریت نشریات علمی حوزه علمیه خراسان به نشانی journals.hozehkh.com ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۲۲۳۰۳۷۰-۰۵۱ داخلی ۲۲۵ (مدرسه علمیه عالی نواب) و یا شماره ۳۲۰۰۸۳۲۷ -۰۵۱ (اداره نشر و تولیدات علمی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان) تماس بگیرند.

کد خبر 1028070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha