محکومیت استفاده از زبان نفرت علیه شیعیان در کتاب های درسی عربستان سعودی

دیده بان حقوق بشر در گزارش جدید خود اعلام کرد که سنت ها و شیوه های شیعیان مسلمان همچنان در کتابهای درسی مدارس سعودی منفی نشان داده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « middleeasteye»،دیده بان حقوق بشر در گزارش جدید خود اعلام کرد که سنت ها و شیوه های اسلامی شیعیان با وجود اقداماتی که برای پاکسازی آنها از زبان ناشی از نفرت و عدم شکیبایی انجام شده است همچنان در کتابهای مذهبی مدارس سعودی منفی نشان داده می شود.

 

گروه های حقوقی مستقر در نیویورک روز دوشنبه گفتند : کتابهای درسی فعلی که در مدارس عربستان سعودی استفاده می شود زبانی را حفظ می کند که ترسیم کننده تصویر منفی از مسلمانان شیعه است حتی اگر اشاره مستقیم به اسلام شیعه نداشته باشد.

 

«مایکل پیج» ، معاون مدیر بخش خاورمیانه در سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای در این باره گفت: تا زمانی که کتاب های درسی در عربستان ،اعتقادات و اعمال مذهبی گروه های اقلیت  از جمله شیعیان را بی ارزش جلوه دهندبه فرهنگ تبعیض که این گروه ها با آن روبرو هستند،کمک خواهند کرد.

 

دیده یا حقوق بشر کتابهای درسی تولید شده توسط وزارت آموزش و پرورش عربستان سعودی را برای سالهای تحصیلی 2020-2019 و 2021-2020 را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است  که برخی از اعمال مرتبط با سنت های اسلامی شیعیان در این کتاب ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

در بیانیه منتشر شده از سوی دیده بان حقوق بشر آمده است: این متون به طور گسترده شیوه ها و سنت های نزدیک به اسلام شیعه را مورد انتقاد قرار می دهند و در بسیاری موارد آنها را شواهدی از شرک برچسب گذاری می کنند که منجر به حذف آنها از دین اسلام می شود.

 

کد خبر 1028082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha