سوء استفاده برخی جریان‌ های عراقی از حادثه اربیل علیه الحشد الشعبی

یک کارشناس نظامی سابق عراق فاش کرد که برخی جریان‌های وابسته به آمریکا سعی دارند، الحشد الشعبی را به حمله به اربیل متهم کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المعلومه»، «صفاء الاعسم» یک کارشناس سابق نظامی عراق امروز سه شنبه (28 بهمن ماه) فاش کرد: برخی جریان ‌های وابسته به آمریکا تلاش دارند الحشدالشعبی را به عنوان عامل حمله به اربیل متهم کنند.

 

 

وی افزود: این جریان ها می خواهند از این اتهام سوء استفاده کرده و با یک بهانه بین‌المللی درخواست انحلال الحشد‌الشعبی و ابقای نیروهای آمریکایی در عراق را به دست بیاورند.

 

صفاء الاعسم در ادامه تصریح کرد: برخی طرف ‌ها می‌ خواهند بمباران فرودگاه اربیل و پایگاه ائتلاف آمریکایی را به الحشدالشعبی  نسبت دهند و هدف آن ها از این اتهام، ابقای نیروهای آمریکایی در عراق و تضمین استمرار درگیری در خاک عراق است.

 

این کارشناس نظامی عراق همچنین تصریح کرد:  برخی جریان‌ های سیاسی وابسته به آمریکا از نتایج تحقیقات پیشی گرفته و مدعی هستند که الحشدالشعبی در بمباران فرودگاه اربیل دست داشته است و با این کار می خواهند سازمان الحشدالشعبی را از ایفای نقش امنیتی خود دور کنند و جامعه جهانی را برای انحلال این سازمان تحت فشار قرار دهند.

 

وی تاکید کرد: تحقیقات درباره حادثه حمله به فرودگاه اربیل ادامه دارد و ممکن نیست که الحشدالشعبی دست به چنین حمله‌ ای بزند.

 

العالم اعلام کرد: شامگاه دوشنبه فرودگاه بین‌المللی اربیل و یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف حمله راکتی قرار گرفت.

 

بامداد امروز سه ‌شنبه، یک گروه عراقی تازه تأسیس «سرایا اولیاء الدم» با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.

 

این گروه توضیح داد که با ۲۴ فروند موشک، پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل را هدف قرار داده و وعده داد که عملیات‌های بیشتری علیه اشغالگران آمریکایی حاضر در منطقه کردستان عراق انجام خواهد شد.

کد خبر 1028092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha