باید به تولید محتوای مجازی در آموزش نماز توجه شود

هاشمی گفت: در شرایط فعلی باید به تولید محتوای مجازی در آموزش نماز بپردازیم تا به مقتضای سن و رغبت و خواست دانش آموزان محتوایی تولید شود که دانش آموزان را جذب کند .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشو، «سید مجتبی هاشمی» در یازدهمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: تعطیلی مدارس در دوره کرونا  شرایطی فراهم کرد تا از شیوه های نوینی برای ارتباط با دانش آموزان در فضای مجازی و  شبکه شاد استفاده شود .وی افزود:  در فضای مجازی دانش آموزان بر مبنای خواست و علائق خود دست به انتخاب می زنند و خوشبختانه  ده ها کانال با موضوعات مختلف در حوزه سرگرمی وفوق برنامه  و قرآن ایجاد شده که با مشارکت دانش آموزان اداره می شود. در شرایط فعلی باید به  تولید محتوای مجازی در آموزش نماز بپردازیم تا به مقتضای سن و رغبت و خواست دانش آموزان محتوایی تولید شود که دانش آموزان را جذب کند .

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران پیرامون اجرای طرح مبین اظهار داشت:  طرح مبین در حوزه آموزش مدیران اجرا می شود وگروه هدف مدیران جدیدالانتصاب هستند . این دوره ۱۶ ساعته شامل نماز شناسی ، شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز و مدیریت برنامه های اقامه نماز خواهد بود وجمعا در سال ۹۷ تا ۹۹ تعداد۸۰۰   مدیر مورد آموزش قرار گرفته اند . وی تصریح کرد :  اگر مدیر مدرسه قائل به اقامه نماز درسطح مدرسه باشد و بتواند با قشر جوان ارتباط خوب برقرار کند  طبیعتا اقامه نماز با کیفیت بیشتری برگزار خواهد شد . در این راستا به تشویق مدیران فعال در حوزه نماز می پردازیم .

 

این مقام مسئول در آموزش و پرورش گفت :طرح حفظ قرآن کریم به سه شکل در حال پیگیری است . در طرح نور یا نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانش آموزان و فرهنگیان علاقه مند بعد از ثبت نام در سامانه تا پایان مردادماه  به حفظ نیم جزء تا ۳۰ جزء قرآن کریم می پردازند. در  حفظ موضوعی برای هر پایه تحصیلی ۲۰ تا ۴۰ آیه بارویکردهای دینی اخلاقی، اجتماعی و زیبا شناختی(دوره ابتدایی) اخلاقی ، اقتصادی، سیاسی، اعتقادی، علمی(دوره متوسطه) در نظرگرفته شده است که در مدت ۲۰ هفته آموزش داده می شود . هاشمی سومین طرح حفظ قرآن را حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم معرفی نمود و گفت :  دانش آموزان بعد از ثبت نام در سامانه همگام در سه بازه زمانی به حفظ سوره های جزء۳۰  می پردازند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت :  در۲۱ منطقه  شهرستان های استان تهران ۱۰ دارالقرآن در حال فعالیتند که با توجه به ظرفیت بالای دانش آموزان ما این تعداد دارالقرآن بسیار کم است . هاشمی از مسئولین صدا و سیما درخواست نمود : همان گونه  که از نظر مسائل درسی و آموزشی کمک شایانی به آموزش و پرورش نموده انددر حوزه فوق برنامه نیز توجه  بیشتری لحاظ نمایند.

 

 

 

کد خبر 1028095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha