خدمت به محرومین و مستضعفین در روستاها مهم ترین رویکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است

رضایی با اشاره به اینکه اجرای طرح مقاوم سازی منازل روستاییان استان، گفت: خدمت رسانی به محرومین و مستضعفین مهمترین رویکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

« مسعود رضایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  بنیاد مسکن‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با فرمان امام خمینی (ره) در 21 فروردین 1358 با هدف خدمت به محرومان جهت تامین‌ مسکن‌ آنان‌ به‌ ویژه‌ روستاییان‌ تاسیس‌ شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان با بیان اینکه خدمت به محرومین و مستضعفین در روستاها مهم ترین رویکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، افزود: این نهاد تاکنون خدمات شایسته ای در لرستان انجام داده است.

 

رضایی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  یکی از نهادهای است که بعد از انقلاب  با هدف خدمت به محرومین و مستضعفین در روستاها شکل گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: این نهاد انقلاب تاکنون نقش مهمی در ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی داشته است.

 

رضایی براساس اطلاعات و آمار موجود، یک هزار و 569 روستای بالای 20 خانوار و یک هزار و 20 روستای سه تا 20 خانوار در لرستان وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در مجموع 616 هزار و 770 نفر در قالب 173 هزار و 735 خانوار در مناطق روستایی استان زندگی می کنند.

 

رضایی با بیان اینکه در استان لرستان در بحث مسکن به حمد الله توفیقات خوبی داشته ایم، افزود: هم اکنون 153 هزار و 15 مسکن روستایی در استان لرستان وجود دارد که تاکنون  116 هزار واحد مسکونی در استان لرستان مقاوم سازی شده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون  116 هزار واحد مسکن روستایی در استان لرستان مقاوم سازی شده که نسبت به نرم کشوری بالاتر است.

 

رضایی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان لرستان، افزود: تاکنون طرح هادی برای تمام روستاهای دارای قابلیت استان اجرایی شده است.

 

 وی ادامه داد: میانگین استان  لرستان در اجرای طرح هادی روستایی برابر متوسط کشوری و حدود 52 درصد است.

 

رضایی بیان کرد: طرح هادی درتمام روستاهای بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه شده است.

 

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح هادی در استان امسال عملیات بهسازی و جدول گذاری 265 روستا از محل اعتبارات سال گذشته در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان افزود: همچنین از محل اعتبارات سالجاری 59 میلیارد و 400 میلیلون تومان برای اجرای 191 طرح در نظر گرفته و همچنین 23 میلیارد تومان برای آسفالت معابر ابلاغ شده است.

کد خبر 1028110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha