لزوم برقراری پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در همه پروژه‌های عمرانی

حجت الاسلام معتمدی با بیان هر پروژه عمرانی که قرار است انجام شود باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه ای باشد، گفت: برای مثال اگر قرار است هتل یا مجتمع تجاری ساخته شود، باید در آن حداقل ساخت نمازخانه، نگارخانه و سالن نمایش در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «رمضانعلی معتمدی» در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی شهر به اهمیت برگزاری مستمر جلسات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: قانون گذار دستگاه های تاثیرگذار، تصمیم ساز و تصمیم گیر در حوزه فرهنگ عمومی را در این شورا گرد هم جمع کرده است تا بتوانند هویت ایرانی اسلامی را در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان را مدیریت کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در ماده دوم آیین نامه شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کمیته های زیرمجموعه برای رصد، پایش و فعال کردن حوزه فرهنگ عومی پیش بینی شده است، اظهار داشت: در سال جاری چندین ماه بر این موضوع کار کردیم و 9 کارگروه تخصصی در استان اصفهان تشکیل دادیم که این کارگروه ها متناظر با استان در همه شهرستان ها تشکیل خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر این کارگروه ها به معنای واقعی کار خود را انجام دهند، موضوعات خوبی برای صحن شورای فرهنگ عمومی ارائه خواهد شد، گفت: این کارگروه ها با حضور اعضای خود حول محوز مسائل و موضوعات مرتبط با هر کارگروه تشکیل می شود، سپس این موضوعات به دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی ارائه می شود و پس از اولویت بندی در صحن شورا مطرح خواهند شد.

 

حجت الاسلام معتمدی تصریخ کرد: کارگروه مقابله با نفوذ و تهاجم فرهنگی، کارگروه گفتمان انقلاب اسلامی، کارگروه تبلیغ دین و امور مساجد، کارگروه رسانه و فضای مجازی، کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و محیط زیست، کارگروه غنی سازی اوقات فراغت، تربیت، تندرستی و تفریح سالم، کارگروه اجتماعی، سلامت و خانواده و کارگروه توسعه فعالیت های قرآنی و فرهنگی و هنری عناوین این 9 کارگروه هستند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر سند چشم انداری تا کنون در استان وجود نداشته است، گفت: سند چشم اندار توسعه فرهنگ و هنر را برای سال های 1400 تا 1404 بر مبنای رعایت عدالت فرهنگی تدوین کرده ایم.

 

وی سیاستگذاری، برنامه ریزی، نظارت و حمایت را از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و افزود: استفاده از خیرین فرهنگی و ظرفیت های مردمی باید در همه حوزه های فرهنگی و هنری به کار گرفته شود.

 

حجت الاسلام معتمدی به اهمیت پیوست فرهنگی و رسانه ای در همه پروژه ها اشاره کرد و گفت: هر پروژه عمرانی که قرار است انجام شود باید دارای پیوست فرهنگی و رسانه ای باشد به این معنا که اگر قرار است برای مثال هتل یا مجتمع تجاری ساخته شود، باید در آن نمازخانه، نگارخانه و سالن نمایش در نظر گرفته شود.

 

گفتنی است دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان خمینی شهر، دیدار با فرماندار، دیدار با امام جمعه، بازدید از سینما فرهنگ و نشست با همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی شهر از دیگر برنامه های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سفر به شهرستان خمینی شهر است.

 

کد خبر 1028242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha