دوره کمون کووید۱۹ کوتاه شده است/ کرونا در دو هفته اخیر روزانه جان دو گلستانی را گرفت

فاضل گفت: هنوز در گلستان گزارشی از ویروس انگلیسی نداشتیم ولی در پیک چهارم شاهد تغییراتی در ویروس کرونا هستیم و دوره کمون بیماری کووید۱۹ کوتاه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» شامگاه امروز (سه شنبه 28 بهمن) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان های علی آبادکتول، گرگان و بندرگز در شرایط نارنجی و شهرستان های مراوه تپه، گالیکش، گمیشان، بندرترکمن و رامیان در شرایط آبی قرار دارند و مابقی شهرها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: 368 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند و نسبت به روز شنبه بار بستری بیماران کرونایی 70 تا 80 نفر کاهش یافته است و این مهم نشان می دهد مردم پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کردند.

 

فاضل متذکر شد: در حال حاضر 70 بیمار در مرکز مراقبت های ویژه و 32 بیمار نیز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل بودند و در روز گذشته نیز تعداد مرگ و میر ما افزایش یافت و پنج مورد مرگ و میر ناشی از کرونا نیز در روز گذشته به ثبت رسیده است.

 

وی گفت: در دو هفته اخیر به صورت میانگین دو نفر روزانه در استان گلستان بر اثر کرونا جان باختند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در اکثر حوزه ها به صورت میانگین بیش از 80 درصد پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک رعایت می شود.

 

فاضل ابراز داشت: با وجود یکسال از شیوع ویروس کرونا هنوز ناشناخته های زیادی از این ویروس و جهش هایی که اتفاق افتاده وجود دارد و نمی توانیم مدعی آن باشیم که واکسن و دارویی که تولید می شود 100 درصد انسان را در برابر این ویروس ایمن می کند.

 

وی گفت: هنوز در گلستان گزارشی از ویروس انگلیسی نداشتیم ولی در پیک چهارم شاهد تغییراتی در ویروس کرونا هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: دوره کمون کرونا در حال کوتاه تر شدن است و این ویروس جهش هایی را در خود به وجود آورده و قدرت انتقال، مرگ و میر و آسیب به ریه این ویروس افزایش یافته است.

 

فاضل بابیان اینکه ممکن است ویروس انگلیسی در کشور گسترش یافته باشد، تاکید کرد: در استان بیماران سرپایی را شاهد هستیم که التهاباتی که ویروس در بدن آنها ایجاد کرده متفاوت تر نسبت به موج دوم و سوم است.

کد خبر 1028265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha