دوره های آموزش قرآن کریم مجازی برگزار می شوند 

فاطمه عادلی گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت قرآن آموزان، دوره های آموزش قرآن کریم به صورت مجازی برگزار می شوند.

«فاطمه عادلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به فعالیت های موسسه قرآنی آل محمد (عج) در ایام کرونایی، گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت قرآن آموزان، دوره های آموزش قرآن کریم به صورت مجازی برگزار می شوند.


موسس موسسه فرهنگی قرآن و عترت قائم آل محمد (عج) جیرفت افزود: در همین راستا چندین گروه از جمله گروه جلسات هفتگی قرآن کریم، داوطلبان ختم ۳۰۲ روزه و حفظ قرآن کریم در بستر فضای مجازی راه اندازی شده است.


وی بیان کرد: یکی از برنامه های این موسسه تا قبل از شیوع کرونا، برپایی جلسات هفتگی قرآن کریم بود که روزهای یکشنبه و سه شنبه در منزل یکی از قرآن آموزان برگزار می شد اما با توجه به شرایط موجود این برنامه به صورت مجازی برگزار می‌شود.


عادلی ابراز کرد: در این جلسات هفتگی مجازی، یک صفحه از قرآن کریم توسط قرآن آموزان قرائت شده و نکات تجویدی و نیز تفسیر آن نیز ارائه می شود.


 موسس موسسه فرهنگی قرآن و عترت قائم آل محمد (عج) جیرفت در خصوص هدف از راه اندازی گروه مجازی داوطلبان ختم ۳۰۲ روزه قرآن کریم، اظهار کرد: این گروه با هدف ختم قرآن کریم در بازه زمانی ۳۰۲ روز یعنی از زمان تولد امام زمان (عج) تا ولادت حضرت زهرا (س) و به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آن حضرت تشکیل شده است.


وی اضافه کرد: گروه حفظ قرآن کریم ویژه گروه های سنی زیر ۱۵ سال و با هدف آموزش روش های حفظ قرآن کریم راه اندازی شده و همچنین دوره آموزش روخوانی، ترتیل، اذان و قرائت صحت نماز نیز برای کودکان در حال برگزاری است.


عادلی ادامه داد: علاوه بر این نیز با هدف جذب کودکان و نوجوانان به برنامه های قرآنی موسسه، دوره های آموزش نقاشی و شعر برای آنها برگزار می شود و بر همین اساس آنها تاکنون با موضوعاتی همچون دهه فجر و کرونا نقاشی های جذابی را به تصویر کشیده اند.


 موسس موسسه فرهنگی قرآن و عترت قائم آل محمد (عج) جیرفت عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های این موسسه در کنار آموزش قرآن کریم، برگزاری دوره های آموزش هنری همچون پته دوزی و بافتنی برای بزرگسالان است تا از این طریق زمینه جذب و حضور فعال آنها را در فعالیت های موسسه فراهم کند.


وی یادآور شد: در ایام الله دهه فجر بهترین آثار نقاشی، بافتنی و پته دوزی قرآن آموزان را جمع آوری کرده و در قالب یک نمایشگاه آثار هنری در معرض دید عموم قرار داده شد تا مردم علاوه بر آشنایی با فعالیت های موسسه فرهنگی قرآن و عترت با توانمندی های اعضای آن نیز آشنا شوند.


عادلی ابراز کرد: قرائت سوره فجر در روز ۱۲ بهمن و نیز حضور در راهپیمایی ماشینی در ۲۲ بهمن هم زمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این موسسه در ایام کرونایی است.


موسس موسسه فرهنگی قرآن و عترت قائم آل محمد (عج) جیرفت اظهار کرد: از سایر فعالیت های این موسسه، راه اندازی گروه کوهنوردی متشکل از خانواده های قرآن آموزان است تا علاوه بر انجام این ورزش همگانی، از طریق ارتباط صمیمانه با این خانواده ها بتوانیم در امر آموزش قرآن آموزان موفق تر عمل کنیم.


وی ادامه داد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پس از حضور در راهپمایی ماشینی به اتفاق اعضای گروه کوهنوردی به کوه های قلعه دختر رفته و پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز این قله بر افراشتیم.


عادلی تاکید کرد: هدف از فعالیت های این موسسه، انس بیشتر گروه های سنی مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان با قرآن کریم و آشنایی با معارف این کتاب مقدس است تا آنها این کتاب انسان ساز را سرلوحه زندگی خود قرار داده و به سعادت و رستگاری دست یابند.

 

موسس موسسه فرهنگی قرآن و عترت قائم آل محمد (عج) جیرفت در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم خداوند متعال به ما توفیق دهد تا در راه ترویج معارف قرآن کریم بتوانیم بیش از پیش گام برداشته و بزودی شاهد نابودی ویروس منحوس کرونا باشیم تا بتوانیم فعالیت های حضوری موسسه فرهنگی قرآن و عترت قائم آل محمد (عج) را مجدد آغاز کنیم.

کد خبر 1028286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha