دانش‌آموزان کار و دانش در ۱۵۰ رشته آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند

حسینی از ارائه مهارت‌های کارآفرینی توسط مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان شاخه کارودانش گیلان در ۱۵۰ رشته آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد حسینی» شامگاه سه‌شنبه(29 بهمن) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه برای شکل‌گیری رفتار کارآفرینانه در نیروی انسانی باید از سنین پائین شروع کرد ابراز داشت: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری آموزش و پرورش گیلان قصد دارند در قالب یک برنامه ملی سازوکاری را ایجاد کنند تا دانش‌آموزان در حوزه مهارت‌افزایی وارد بشوند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه هم‌اینک حدود 40 تا 45 درصد دانش‌آموزان به سمت مهارت‌افزایی سوق داده شده‌اند و این رقم باید افزایش پیدا کند تصریح کرد: علاوه بر دانش‌آموزان کار و دانشی و هنرستانی، باید علاقمندی لازم در جهت مهارت‌آموزی را برای دانش‌آموزانی که در حوزه نظری تحصیل می‌کنند هم ایجاد کنیم.

 

وی میزبانی مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از دانش‌آموزان کارودانش استان را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: طبق تکلیفی که سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای ما تعریف کرده است، 150 رشته را برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان شاخه کارودانش مهیا کردیم.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان جنس مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را مهارت‌های کارآفرینی دانست و یادآور شد: هدف کارآفرینی این است که ارزشی را به جامعه ارائه دهد از طرفی تمام آموزش‌های ارائه شده فنی و حرفه‌ای هم عملی است تا بتواند دانش‌آموزان را برای ورود به بازار کار هدایت کند. 

 

حسینی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر مجموعه فنی و حرفه‌ای به مهارت‌های نرم توجه ویژه‌ای داشته است عنوان کرد: امروزه آموزش‌های این حوزه را برای اینکه نگاه کارآفرینی به آموزش‌های تخصصی تزریق شود بیشتر کردیم و استانداردهای زیادی هم برای آن قائل شده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با تمام ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های استان قرارداد داشته و میزبان دانش‌آموزان است خاطرنشان کرد: یک مرکز جامعه آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار امسال در استان گیلان راه‌اندازی شد.

کد خبر 1028325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha