لزوم گسترش فرهنگ کارآفرینی/ مسئولان از کارآفرینان و جوانان خلاق حمایت کنند

آقازاده لزوم توجه به گسترش فرهنگ کارآفرینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولان باید از کارآفرینی و جوانان خلاق کشور به صورت همه جانبه حمایت به عمل آورند.

«سید علی آقازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی مصادف با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی الگویی از اقتصاد پیشرفته، مستقل و مستحکمی هست که با اتکا به ظرفیت‌های مولد مردمی و دولتی بسیاری از مشکلات اقتصادی را سامان می‌دهد. 

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌‌ نظام مالی کشور برای رسیدن به ایجاد ثبات در اقتصاد ملی، افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی مدنظر قراردارد گفت: پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه‌ اقتصادی کشور برای انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش صادرات کالا و خدمات و صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها از برنامه‌هایی است که بر محور اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود. 

 

وی منطقی‌سازی اندازه‌ دولت، حذف دستگاه‌های موازی و غیرضروری و هزینه‌های زائد را از برنامه‌های مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، دانست و تصریح کرد: تقویت فرهنگ جهادی، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد و حمایت از تولیدات ملی از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند.

 

آقازاده دستیابی به پیشرفت و توسعه پایدار همه جانبه و خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی را از مولفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با توجه به استعدادهای سرشار معنوی، مادی، ذخایر و منابع غنی و متنوع کشور برخورداری از نیروی انسانی متعهد، کارآمد و دارای عزم راسخ تدوین شد تا اتکا به توان داخلی و اعتماد به جوانان بیش از هرچیز دیگری برجسته ‌شود.  

 

آقازاده به لزوم گسترش و تقویت فرهنگ کارآفرینی نیز اشاره کرد و یادآور شد: گسترش روحیه پرسشگری و خلاقیت، تقویت اعتماد به نفس، شهامت تصمیم‌گیری، حمایت مادی و معنوی از افراد نوآور، اصلاح نظام های مالی و اداری در رفع نابرابری‌ها و تبعیض ها و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله موضوعات مهمی است که مجلس بر روی آن تاکید داشته و برای تحقق آن تلاش می‌کند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی کارآفرینی را فرآیند کار اقتصادی از طریق برنامه‌ریزی و عقلانیت برای کسب منافع مادی،معنوی و ملی عنوان کرد و گفت: کارآفرین کسی است که فعالیت اقتصادی را با ایده‌های نو و با تلاش فراوان برای ارائه خدمت به هموطنان ارائه می‌کند، لذا با هدف خدمات اجتماعی و ملی گام در مسیر اقتصادی بر‌می‌دارد‌.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ کار و توجه به شایستگی‌های نیروی انسانی در پیشرفت اقتصادی حائز اهمیت‌است خاطرنشان کرد: نیروی انسانی با انگیزه، مسئولیت‌پذیر و دارای روحیه کار جمعی با ارائه طرحی نو و خلاق، رشد اقتصادی کشور را فراهم می‌کند لذا علاوه بر لزوم حمایت همه‌جانبه مسئولان از کارآفرینی و جوانان خلاق، گسترش روحیه کارآفرینی و گفتمان سازی نیز در میان آحاد جامعه لازم و ضروری است.

کد خبر 1028505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha