زمستان دیگری بر خواب ساخت زیر گذر دهستان شاه جهان گذشت

نبود زیر گذر برای دو راهی مایوان، در حالی از سطح ایمنی تردد در این محور پرترافیک کاسته که خطرآفرین هم بوده و زمستان دیگری بر خواب ساخت آن در حال گذر است.

 خبرگزاری شبستان _فاروج؛دهستان شاه جهان با 11 روستا و آبادی یکی از قابلیت های جغرافیای شهرستان فاروج است، این دهستان با ظرفیت های بالای اقتصادی، مذهبی، گردشگری و کشاورزی نگینی درخشان بر پهن دشت فاروج است که فراهم نبودن زیر ساخت ها، بهره وری بیشتر از آن را برای اهالی تلاشگر، دور از دسترس کرده است.

 

پنج کیلومتر بعد از فاروج، در جاده مخالفتان تابلوی شهرک صنعتی، بنای امامزاده جعفر علیه السلام روستای سیاهدشت توجه شما را جلب می کند اما رسیدن ایمن به همه جاذبه های این دهستان، زیر گذری را می طلبد که به رغم مطالبه چندین ساله اهالی، هنوز محقق نشده است.

 

این روزها اگر گذرتان به این دهستان خورده باشد شاهد تردد خودروهایی با پلاک های مختلف داخل استانی و خارج استانی می شوید، در آستانه سال نو واحدهای تجاری روستاهای سیاهدشت و سه گنبد میزبان مشتریان غیر بومی است؛ از سویی تفرجگاه های روستاهای گردشگری استاد و خسرویه هم که معمولا در پایان هفته و روزهای تعطیلی که امسال هم شمارشان از سایه سر کرونا کم نبوده، مهمانان بسیاری به خود دیده اند و این حجم از ترافیک جاده های دهستان شاه جهان، مطالبه ساخت زیرگذر را در دو راهی مایوان بیشتر می کند. زیرگذری که نبودش به اذعان مسئولان و مردم جان شماری از مسافران و اهالی این دهستان را گرفته است.

 

اگر تعداد مسافران و گردشگران  را به سه هزار و 102 خانوار با جمعیت 9 هزار و 902 نفری این دهستان اضافه کنیم، رقم قابل توجهی است که لزوم ساخت این زیر گذر را بیشتر می کند.

 

پرجمعیت ترین روستای شهرستان هم در این دهستان واقع است

عضو شورای اسلامی روستای مایوان در این خصوص گفت: عریض نبودن جاده های این دهستان از یک سو، نبود زیر گذر از سوی دیگر از ایمنی جاده های این محور پرتردد کاسته است.

 

«هادی عباسی» افزود: تا چند روز قبل، نبود خط کشی در این محور پرتردد بر مشکلات راه های این دهستان افزوده بود که در روزهای اخیر بخشی از این محور خط کشی شد.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات راه این دهستان به ویژه نبود زیر گذر، سالانه زمینه ساز از دست دادن عزیزان اهالی روستا های این دهستان شده است، بیان کرد: با توجه به ظرفیت های اقتصادی، گردشگری و... این دهستان، ضرورت توجه به زیر ساخت های آن احساس می شود.

  

عباسی گفت: با ساخت این زیرگذر، ضمن تأمین دسترسی ایمن به دهستان شاه جهان، تصادفات در این محور کاهش خواهد یافت.

 

 

ساخت زیر گذر مایوان در حوزه فعالیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور است

 

رییس اداره حمل و نقل جاده ای شهرستان فاروج گفت: اجرای طرح زیرگذر دو راهی مایوان در حوزه فعالیت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور است.

 

«جواد جعفری» افزود: قرارداد اجرای این طرح امضا شده و امیدواریم زودتر عملیاتی شود تا مردم از مزایای آن برخوردار شوند.

 

وی با اشاره به اینکه تعریض هر کیلومتر از جاده، هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: حداقل 200 میلیارد ریال اعتبار برای تعریض محورها نیاز است که با توجه به سطح اعتبارات شهرستان امکان پذیر نیست.

 

جعفری گفت: در حد توان و بضاعت، شانه سازی محورهای خطر آفرین انجام می شود.

 

عملیات عمرانی ساخت زیر گذر مایوان در سال جدید آغاز می شود

 

فرماندار فاروج گفت: پیگیری این مطالبه مردمی انجام شده و پاسخ نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور، برگزاری مناقصه و انتخاب شرکت پیمانکار اجرا بوده است.

 

«حسن نجفی» افزود: برنده مناقصه مشخص شده و عملیات اجرایی آن از سال آینده آغاز می شود.

 

 

 

کد خبر 1028334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha