بزرگداشت فاضل عارف آیت الله سیدرضا فاضلیان  فردا در همدان برگزار می شود

احسانی گفت: مراسم بزرگداشت فاضل عارف حضرت آیت الله سید رضا فاضلیان با حضور امام جمعه موقت تهران و برخی از سمت های کشوری فردا (۳۰بهمن )در همدان برگزار می‌شود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  آیت الله سید رضا فاضلیان از یاران راستین امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی بوده و در دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در بسیج مردم و ترویج روحیه ایثار و شهادت در جامعه داشتند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه آیت الله فاضلیان سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌عنوان امام‌جمعه ملایر منصوب‌ شد،  افزود: ایشان پس از ۳۴ سال عهده داری این مسئولیت، شهریورماه سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره گیری کرده و آبان ماه امسال بعد از گذراندن یک دوره بیماری، دار فانی را وداع گفتند.


وی با بیان اینکه مراسم بزرگداشت این عالم ربانی فردا (30  بهمن) برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این مراسم  با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه محترم موقت تهران  و با حضور علما و روحانیون و شخصیت های برجسته کشوری در سالن مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا  برگزار می شود.

 

گفتنی است، آیت الله فاضلیان در سال ۱۳۶۱ با حکم امام خمینی(ره) به‌ عنوان امام ‌جمعه ملایر منصوب‌ شد و پس از ۳۴ سال که عهده‌دار این مسوولیت بود، شهریور سال ۱۳۹۵ از این سمت کناره‌گیری کرد.

 

آیت الله سیدرضا فاضلیان سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در محله شالبافان شهر همدان دیده به جهان گشود. جدّ پدری ایشان آقا سید محمود فاضل بود که سلسله جلیل القدر فاضلیان به ایشان منسوب است و جدّ مادری ایشان آقا سید علی رضوی که ایشان نیز از علمای زمان خود بود.

 

پدر بزرگوار ایشان مرحوم سید باقر است که جواز عمامه را از آیت الله ­العظمی نائینی و نیز آیت الله العظمی سید ابوالحسن اصفهانی گرفته بود.

 

آیت الله فاضلیان “معالم” را نزد آقا شیخ محمد تقی نجفی خوانده، “شرح لمعه” را از محضر ۲ عالم جلیل القدر آقا شیخ محمد حسین بهاری و مرحوم حاج محمد علی دامغانی استفاده کرد، “رسائل و قوانین” را نزد حاج میرزا آقا دامغانی و “کفایه” را محضر پر نور آیت الله آخوند ملّا علی معصومی همدانی تلمذ کرد و نیز در فلسفه “شرح منظومه” را نزد حاج شیخ ابوالقاسم ربانی شاهنجرینی خواند.

 

آیت الله فاضلیان جزوه­‌ها و رساله­‌هایی را همچون رساله فی الحجاب، رساله فی الربا، رساله فی التداخل الاسباب و المسببات و قاعده علیت تالیف کرده است.

 

آیت الله سیدرضا فاضلیان از علمای وارسته استان همدان و امام جمعه سابق ملایر پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

 

 

 

 

 

 

.

کد خبر 1028345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha