تشکیل ۲۰۰ پرونده اشتغال زایی در صندوق کارآفرینی

سردار خرم دل به بحث معیشت مردم از طریق ترویج فرهنگ کار و افزایش بهره وری ها متناسب با ظرفیت ها استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در تفاهم‌ نامه ای با صندوق کارآفرینی در منطقه جلیل ۲۰۰ پرونده برای اشتغال زایی امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، همایش طلایه داران بسیج سازندگی و تجلیل از گروه های جهادی برتر استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (۲۹ بهمن) با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، فرمانده سپاه فتح استان و جمعی از گروه های جهادی در سالن اجتماعات سپاه فتح برگزار شد.

سردار «حمید خرم دل» در این همایش به ویژگی های خدمت رسانی به مردم در پوشش های مختلف شامل بسیج سازندگی، گروه های جهادی، قرارگاه های پیشرفت و آبادانی و همه قشر های خدمت رسان اشاره کرد و گفت: حدود ۹۵ درصد خدمات در حوزه های مختلف شامل آب، برق گاز، جاده، زیرساخت های بهداشت و درمان بعد از انقلاب اسلامی در این استان صورت گرفته است.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به بررسی وضعیت آماری روستاهای استان اشاره کرد و با اشاره به اینکه روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند، ادامه داد: گروه های جهادی در مناطق صعب العبور در حال خدمت رسانی هستند و در این راستا مجموعه بسیج سازندگی استان خدمت رسانی شگفت انگیزی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: روستاهایی که فاصله زیادی با مرکز استان دارند و دارای سختی خدمت رسانی در بعد ناهمواری هستند، در زمینه آب، بهداشت، زیرساخت ها و حضور مدیران توسط بسیج سازندگی و دیگر گروه ها فعالیت هایی صورت گرفته است.

سردار خرم دل به استفاده از ظرفیت های استان توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و یادآور شد: در استان تولیدات خوبی وجود دارد، ولی بسته بندی ها مناسب نیست.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به افتخارات مردم این استان در حوزه دفاع مقدس و تقدیم حدود ۲ هزار شهید به انقلاب و اسلام اشاره کرد و گفت: مردم این استان در مراسم های ملی و آئینی بی نظیر بوده و نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری هستند.

وی با اشاره به بحث معیشت مردم از طریق ترویج فرهنگ کار و افزایش بهره وری ها متناسب با ظرفیت ها استان اشاره کرد و یادآور شد: طبق تفاهم‌نامه ای با صندوق کارآفرینی در منطقه جلیل ۲۰۰ پرونده برای اشتغال زایی به امضا رسید.

سردار خرم دل با بیان اینکه تفاهم نامه ای در زمینه بازنشستگان و اشتغال فرزندان آنها با این صندوق وجود دارد که تبدیل به الگویی برای سایر مناطق کشور شد، اضافه کرد: تخصیص وام صفر‌ درصد برای درآمدزایی و اشتغال از طریق عقد قرارداد در زمینه حرفه های مختلف روستایی و همچنین پرداخت وام از یک تا چهار میلیارد تومان تسهیلات وجود دارد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیج ادارات، بسیج دانشجویی و دانش آموزی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج طلاب و روحانیت و سایر ارگان ها نقش های موثری در زمینه خدمت رسانی و محرومیت زدایی داشته اند.

کد خبر 1028442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha