عملیات اجرایی حوضه آبریز شهر زیارت در سه فاز انجام می شود

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: عملیات اجرایی حوضه آبریز شهر زیارت شیروان در سه فاز انجام می شود.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان، کل مساحت حوضه آبریز شهر زیارت را 52.4 کیلومتر عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی این طرح در سه فاز انجام خواهد شد که در فاز اول 1.5 کیلومتر از محل زیرگذر حسین آباد آب به سمت رودخانه اترک هدایت شده و فاز دوم چهار کیلومتر لایروبی انجام شده است.

 

 مدیر امور منابع آب شیروان اظهارداشت: بیشترین سیلاب این شهرستان در حوزه بالا دست سد شیروان رودخانه کورکانلو است.

 

خسروپناه بیان کرد: در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که از این میزان ۳۳۹ کیلومتر در مسیل های مهم و حساس قرار گرفته است که یا آب دارند و یا در حوره مسکونی قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

 

وی عنوان کرد: امسال 3.5 کیلومتر از رودخانه های این شهرستان لایروبی و بازگشایی شد.

 

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: در شهرستان شیروان هزار و ۶۵ کیلومتر رودخانه، مسیل و آبراه وجود دارد که امسال بیشترین لایروبی در رودخانه های قلهک، ینگه قلعه و اوغاز کهنه انجام شده است.

 

خسروپناه بیان کرد: سال گذشته 11 رودخانه این شهرستان لایروبی شد که اینک اولویت لایروبی، بازگشایی با رودخانه شهر زیارت، روستای خطاب، قلجق و اترک شهر شیروان و خارج محدوده شهری است.

 

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1028451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha