رئیس جمهوری عراق: ما گزینه ای جز ریشه کن کردن تروریسم نداریم

رئیس جمهوری عراق در بیانیه اعلام کرد: هدف قرار دادن اربیل یک اقدام تروریستی جنایتکارانه است و ما باید تروریسم را ریشه کن کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الصباح، «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد: هدف قرار دادن اربیل که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند، یک خطر و اقدام تروریستی جنایتکارانه است که تلاش ملی را برای محافظت از امنیت کشور و سلامتی شهروندان عراقی را هدف قرار داده است.

 

صالح  افزود: ما چاره ای جز تقویت قاطعانه تلاش های خود برای ریشه کردن تروریست ها و ناکام کردن تلاش ها برای غرق کردن کشور در هرج و مرج  نداریم.

 

وی ادامه داد: نبرد دولت و حاکمیت علیه تروریست و قانون شکنان است.

 

 «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح در عراق گفت: در نتیجه بمباران موشکی در اربیل یک کمیته تحقیقاتی تشکیل شده است و تحقیقات مشترک بین دولت فدرال و دولت منطقه کردستان برای دستگیری مجرمان آغاز شده است. هدف این اقدام تروریستی که منطقه کردستان را هدف قرار داده است،ایجاد آشوب و هرج و مرج است.

 

الکاظمی تاکید کرد: این اقدام تروریستی درحالی انجام شده است که دولت تلاش های زیادی برای آرام کردن وضعیت در منطقه و دورکردن این کشور از درگیری ها انجام داده است. عراق نباید حیاط خلوتی برای این درگیری ها باشد.

 

مدیریت فرودگاه اربیل عصر روز سه شنبه(28 بهمن 1399) اعلام کرد: پروازهای هوایی از سرگرفته شده است .

کد خبر 1028488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha