وکلا و کارشناسان باید ملبس به لباس حق باشند

بهادری جهرمی وکیل را بهترین مشاور قاضی دانست و افزود: وکلا و کارشناسان باید ملبس به لباس حق طلبی و حق خواهی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی بهادری جهرمی» امروز(29 بهمن) در دیدار با رئیس کل دادگستری لرستان، اظهار داشت:عدالت طلبی، حق طلبی و حق خواهی اولویت اول در حوزه آموزشی، تربیتی و فرهنگی است.

 

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه افزود: وکیل و افرادی که در راستای حق خواهی مردم تلاش می کنند درابتدا خود باید ملبس به لباس حق باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: وکیل و کارشناس حقوقی در حق طلبی و حق مداری چه در حوزه های اخلاقی و رفتاری و چه در حوزه های  اجتماعی باید از همه یک گام جلوتر باشند.

 

بهادری جهرمی ادامه داد: جایگاه و نقش و کارویژه وکیل و کارشناس حقوقی باید در نظام تحقق عدالت کاملا روشن باشد.

 

وی افزود:ما باید به یک نگاه مشترک برسیم که هم مردم، هم قاضی و هو خود وکیل  به نقش وکیل پرونده در تحقق عدالت نگاه روشنی داشته باشند و مانند خورشیدی و یا نوری باید کمک کند نور بر ماجرای تابیده شود و تاریکی های را روشن کند تا مقام تشخیص دهنده بتواند تمیز حق از باطل کند.

 

بهادری جهرمی افزود: وکلا وکیل موکل خود در دفاع از حق هستند و نباید به هر قیمتی از ادعای موکل  و یا ناحقی دفاع کرد.

 

وی با بیان اینکه وکیل باید روشنگر حق باشد، خاطرنشان کرد: وکیل باید بهترین مشاور قاضی در مسیر تمیز دادن از حق از باطل باشد.

 

بهادری جهرمی تاکید کرد: باید نگاه مردم نسبت به جامعه کارشناسان و وکلا در جامعه مثبت باشد و تحقق این مهم، تنها با ایجاد تغییر در خود جامعه وکلا و کارشناسان آغاز می شود.

 

وی ابراز کرد: نیروهای مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضاییه از متعهدترین و باسوادترین افراد فعال در جامعه حقوقی کشور هستند و بایستی از ظرفیت آنان برای ارتقای عدالت استفاده شود.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار کرد: مرکز مشاوره و کارشناسان دستگاه قضایی در بیش از ۱۰ استان ایجاد شده است و امید می رود در لرستان نیز فعال شود.

کد خبر 1028561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha