اهدای بیش از ۲۰۰ هزار تبلت به دانش آموزان مناطق کم برخوردار/ نیازمند  ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور هستیم

حسینی از اهدای ۲۰۵ هزار تبلت به دانش‌آموزان مناطق کم‌ برخوردار سراسر کشور خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای در راستای اهدای یک میلیون تبلت دیگر به دانش آموزان مناطق کم برخوردار و محروم نیز امضا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید جواد حسینی» ظهر امروز (چهارشنبه 29 بهمن) در آئین بهره برداری مجموعه چمن مصنوعی مدرسه شمیم ویژه دانش آموزان استثنایی شهرستان آبادان، آموزش و پرورش خوزستان را پیشتاز اهدای تبلت در کشور خواند و اظهار کرد: استان خوزستان در این طرح با اهدای 32 هزار و 600 تبلت در میان دانش آموزان نیازمند توانسته بیشترین تعداد تبلت را در مناطق کم برخوردار این استان توزیع کند.

 

 رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور افزود: همچنین در قالب طرح هدایت تحصیلی تاکنون 205 هزار تبلت به دانش‌آموزان مناطق کم‌ برخوردار سراسر کشور اهدا شده و تفاهم نامه ای برای اهدای یک میلیون تبلت دیگر نیز به امضا رسیده است.

 

وی بر نیاز سراسر کشور به احداث 210 مدرسه در طرح «از خشت تا بهشت» تاکید کرد و ادامه داد: در راستای اجرای این طرح سه مدرسه ویژه دانش آموزان استثنایی در استان خوزستان ساخته می‌شود تا قدمی بزرگ در راستای ارتقای شاخص فضای آموزشی در این استان برداشته شود.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: قرار است زمین این مدارس توسط اداره استثنایی و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان فراهم و اعتبار ساخت نیز توسط ما تامین شود.

 

وی با اشاره به افتتاح طرح های آموزش و پرورش در آبادان اضافه کرد: برای احداث مدرسه استثنایی شمیم و احداث زمین چمن آن 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به صورت اشتراکی آموزش و پرورش آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند هزینه شده است.

 

حسینی خاطر نشان کرد: امروز علاوه بر افتتاح این مجموعه در جهت احداث گلخانه مدرسه دانش‌آموزان استثنایی آبادان نیز زمینی در آن کلنگ زنی شد که این گلخانه نیز با مشارکت 50 درصدی سازمان منطقه آزاد اروند احداث می‌شود.

 

وی از احداث کانون بازنشستگان مدارس استثنایی خوزستان و راه اندازی اتاق فکر و هوش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد و یاد آور شد: در نظر داریم و متعهدیم که تا اول مهرماه حداقل 2 مرکز رفع مشکلات ویژه یادگیری و مرکز مشاوره و راهنمایی توانبخشی، یک پایگاه جامع آموزش مجازی، یک اتاق و پایگاه ویژه دائمی آگوستیک سنجش را در استان خوزستان راه اندازی کنیم.

 

کد خبر 1028581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha