نیمی از ۲۸۰ هزار هکتار اراضی شمالی گلستان زهکشی می شود

حق شناس گفت: تاپایان هفته دولت نیمی از ۲۸۰ هزار هکتار اراضی شمالی استان گلستان زهکشی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (چهارشنبه 29 بهمن) در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان گلستان اظهار کرد: 900 تن مرغ در استان تولید می شود که 90 درصد آن به سایر استان ها ارسال می شود.

 

استاندار گلستان ادامه داد: بیش از 80 درصد گندم، 80 درصد تولید محصولاتی مثل کلزا و غیره را به دیگر استان ها ارسال می شود باید متناسب با آن منابع وارد شود.

 

حق شناس افزود: جزو چند استانی در کشور هستیم که میزان تولید محصولات کشاورزی ما به پنج میلیون تن رسیده است و ارزش افزوده ما در استان پایین است.

 

وی افزود: اگر گندم گلستان با نرخی که دولت از خارج از کشور خریداری می کند از کشاورزان خریداری شود ارزش افزوده استان افزایش پیدا می کند و یا در دیگر محصولات نیز اینگونه است و این اقدام باعث افزایش بهره وری استان می شود.

 

استاندار گلستان به 35 هزار هکتار زهکشی اراضی شمالی استان اشاره کرد و افزود: در این اراضی در گذشته از هر هکتار 700 کیلو گندم برداشت می شد که این میزان به دو تن و 500 کیلوگرم بعد از زهکشی رسیده است.

 

حق شناس به فعالیت مرکز تحقیقات استان اشاره کرد و افزود: در مرکز تحقیقات باقلای بدون تانن ایجاد شده که باعث می شود 30 درصد از جیره غذایی را تامین کند و میزان وابستگی کشور را به نهاده کاهش دهد.

 

وی گفت: بیش از 80 هزار هکتار زهکشی در سطح استان انجام شده است و دو پیمانکار نیز در حال حاضر زهکشی انجام می دهند و امیدواریم تا هفته دولت آینده نیمی از این اراضی زهکشی شده باشد.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: تامین تسهیلات برای فاز دوم مجتمع پرورش میگو گمیشان، تجهیز کلینیگ بیماری اسب در استان، تجهیز کارگاه های فنی و حرفه ای  و از سرگیری پروژه شموشک از موضوعاتی بود که با حضور معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گیری شد.

 

کد خبر 1028583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha