اقدامات کمیته امداد خوزستان جهت مقابله با ویروس کرونا

شیبه با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان در مقابله با کرونا، از تغییر کاربری ۲۰ کارگاه تولیدات مددجویی با بیش از ۱۲۰ نفر کارآفرین امداد جهت تولید اقلام بهداشتی همچون ماسک، گان، لباس بیمار و مواد ضدعفونی خبر داد.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به اقدامات کمیته امداد خوزستان در امان ماندن مددجویان تحت حمایت این نهاد از ویروس کرونا اظهار کرد: اطلاع‌رسانی گسترده و آگاهی‌بخشی به مددجویان، ترغیب آنها به ماندن در خانه و عدم حضور غیرضرور در اماکن عمومی و ادارات و همچنین آموزش نکات بهداشتی از طریق بخش مددکاری و مشاوره اولین اقدام این نهاد برای پیشگیری از ویروس کرونا بوده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به کمک 200 میلیارد ريالی مردم خوزستان در جشن نیکوکاری افزود: جهت هدایت‌بخشی به این کمک‌ها، نسبت به تهیه بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی به ارزش 110 میلیارد ريال و توزیع میان 31 هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد اقدام کردیم.

 

وی اضافه کرد: این کمک‌ها با اولویت زنان سرپرست خانوار، بیماران زمین‌گیر و مددجویان دارای ریسک با استفاده از ظرفیت شرکت‌ها و صنایع، منطقه آزاد، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی، بسیج و ... انجام شد.

 

شیبه تصریح کرد: همچنین اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ريال از سوی کمیته امداد کشور جهت کمک به 9 هزار مددجوی دارای بیماری خاص، صعب‌العلاج، همچنین مددجویان زمین‌گیر و سالمندان دارای بیماری زمینه‌ای تخصیص داده شده است.

 

وی از تغییر کاربری حدود 20 کارگاه تولیدات مددجویی با بیش از 120 نفر کارآفرین امداد جهت تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز جامعه مدجو با همکاری یپاه، مراکز نیکوکاری و خیرین خبر داد.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: تاکنون بالغ بر 225 هزار ماسک سه لایه، 26 هزار دست لباس بیمارستانی (گان)، 18 هزار دست لباس بیمار و بیش از 87 هزار لیتر محلول ضدعفونی تولید و با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی، ستاد کرونا استان و شهرستان‌ها توزیع شده است.

 

وی ضدعفونی منازل مددجویان توسط مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی، بسیج، شهرداری و مراکز بهداشت و توزیع مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش را از دیگر اقدامات این نهاد جهت حمایت از مددجویان تحت پوشش عنوان کرد.

 

شیبه با تاکید براینکه پاسخگویی به درخواست‌های‌ مددجویان از طریق سامانه اینترنتی امکانپذیر است یاد آور شد: تمام خدمات کمیته امداد به صورت آنلاین در اختیار خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفته و آنها می‌توانند با مراجعه به پایگاه خدمات اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.e.emdad.ir درخواست‌های مورد نظر خود را ثبت کنند تا به این درخواست‌ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی و نتیجه به اطلاع آنها برسد.

 

کد خبر 1028612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha