عملیات اجرایی کارخانه قیر خوسف ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اکبری گفت: عملیات اجرایی کارخانه قیر شهرستان خوسف ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در جهت توسعه منطقه باید هرچه سریع تر با حمایت های بخش دولتی تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «علیرضا اکبری» امروز (29 بهمن) در سومین جلسه ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: وجود ذخایر معدنی فلزی و غیر فلزی و وجود شهرک و ناحیه صنعتی خوسف مزیتی است که می توان از آن در جهت توسعه بیشتر منطقه استفاده کرد.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف با اشاره به وسعت 500 هکتاری شهرک صنعتی شهید رحمانی و تسطیح 125 هکتار دیگر در این شهرک افزود: همچنین ناحیه صنعتی شهرستان خوسف 48 هکتار وسعت دارد که می توان از این ظرفیت در راستای سرریز طرح های توسعه ای مرکز استان یعنی شهرک صنعتی بیرجند استفاده کرد.

 

اکبری وجود پنج معدن طلا و کارخانه چدن را از ظرفیت های بالقوه شهرستان خوسف در راستای توسعه برشمرد و گفت: برخی از طرح های تولیدی در شهرستان با وجود داشتن جواز تأسیس، نیمه کاره رها شده اند که باید برای ادامه فعالیت آنها تلاش کرد.

 

وی با بیان اینکه خط دوم و سوم کارخانه بنتونیت خوسف باید راه اندازی شود، گفت: همچنین عملیات اجرایی کارخانه قیر شهرستان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در جهت توسعه منطقه باید هرچه سریع تر با حمایت های بخش دولتی تکمیل شود.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف بر تعیین تکلیف احداث واحد تولید فولاد و احداث کارخانه نخ با ایجاد اشتغال چهار هزار نفر تأکید کرد و افزود: کارخانه تولید الیاف و کرک خوسف 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با کمک های دولتی به نتیجه می رسد.

 

اکبری تصریح کرد: طرح های پایداری که در شهرک صنعتی بیرجند قابلیت توسعه دارند، اما به دلیل وسعت کم شهرک، توسعه آنها نشدنی است، می توان در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف با سرمایه گذاری کمتر به نتیجه برسد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید برخی طرح های توسعه ای شهرک صنعتی بیرجند در شهرستان خوسف اجرا شود، گفت: شهرستان خوسف آمادگی جذب سرمایه گذاران را دارد.

 

در این جلسه «محمد صالحی»، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف با بیان اینکه پتانسیل های شهرستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی بسیار زیاد است، گفت: خور؛ روستای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی نیاز به زیرساخت، اعتبارات و سرمایه گذار دارد تا از خام فروشی جلوگیری و جهانی شدن آن محقق شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوسف تصریح کرد: در مجتمع صنایع دستی روستای کوشه با 17 هزار متر مترمربع، 80 واحد به هنرمندان صنایع دستی واگذار می‌شود اما در جهت توسعه و اشتغال باید زیرساخت های این مجتمع که در سطح استان بی نظیر است، محقق شود.

 

صالحی در پایان بافت تاریخی شهر خوسف را موزه زنده طبیعی عنوان کرد و گفت: همچنین مجتمع گردشگری آبگرم لوت می تواند به عنوان مرکز پیشرفته آب درمانی در سطح کشور مطرح شود لذا توجه به زیرساخت های این مجتمع مهم است.

 

کد خبر 1028635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha