سند توسعه صادرات  کهگیلویه و  بویراحمد تا نیمه نخست ۱۴۰۰ تدوین می شود

کلانتری گفت: تلاش کنیم سند توسعه صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد به شکل مستند تدوین و نهایی شود چرا که در این سند مسئولیت‌ های داخلی، ملی، محلی و بخشی تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین بزرگداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادر کنندگان نمونه استانی امروز (۲۹ بهمن) با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران کل دستگاه‌ های اجرایی و صادرکنندگان نمونه استان برگزار شد.
 

«حسین کلانتری» در این آئین ضمن گرامی داشت روز ملی صادرات، گفت: صنعت و اتاق بازرگانی استان جوان و اول راه هستند اما نباید یاس و ناامیدی ایجاد کنیم، زیرا با ایجاد یاس، ناامیدی و ذلیل و علیل بودن به جایی نمی‌ رسیم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سخت ترین سال تحریم صادرات در کشور ۱۳ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: اما در استان با تعداد محدود واحدهای صادر کننده و البته اضافه شدن ۶۰۰ هزار تا یک میلیون دلاری، صادرات ۴۷ درصد افزایش داشته است.
 

وی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی تناژ محصولات صادراتی، ادامه داد: افزایش ۴۷ درصدی صادرات یعنی می ‌توانیم چندین برابر کشور کار انجام دهیم و امید و نشاط ایجاد کنیم.
 

کلانتری گفت: برنامه ریزی ها به گونه ای خواهد بود که در سال آینده با افتتاح چندین طرح جدید از جمله پتروشیمی گچساران، میزان صادرات استان بیش از سال جاری افزایش داشته باشد.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از واحدها حمایت می‌ کنیم به همین دلیل هر وقت واحدها مراجعه کرده و سرمایه در گردش می ‌خواستند، مورد حمایت ویژه قرار گرفتند.
 

وی با تاکید بر اینکه در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: در این جنگ واحدهایی که ارزآوری داشته باشند خاص و ویژه حمایت می‌ شوند، چرا که شما تولید کنندگان و صادر کنندگان در شکست دشمن نقش مهمی داشتید و مایه افتخار هستید.
 

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، گفت: هر کدام از صادر کنندگان و سرمایه گذاران اگر موردی داشت بگوید تا پیگیری کنیم، این شعار پشت تریبون نیست، بلکه در عمل پیگیری می ‌کنیم که این کار را هم انجام داده ‌ایم.
 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برخی از محصولات استان صادر می ‌شود اما در آمار محصولات صادراتی نیست، عنوان کرد: در بهمئی کالاهایی در بخش کشاورزی تولید و صادر می‌ شود اما در آمار صادراتی وجود ندارد.
 

وی یادآور شد: حوزه گل و گیاه و گلخانه حوزه ‌ای است که نیاز به سرمایه ‌گذاری دارد‌.
 

کلانتری همچنین از تلاش‌ ها و حمایت بانک‌ ها تقدیر کرد و گفت: تلاش کنیم سند توسعه صادرات استان به شکل مستند تدوین و نهایی شود، چرا که در این سند مسئولیت‌ های داخلی، ملی، محلی و بخشی تعریف شده است؛ بنابراین سند توسعه صادرات تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تدوین و به نتیجه برسد.
 

گفتنی است در این آئین از ۶ صادر کننده برتر استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.

کد خبر 1028666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha