ایجاد اشتغال مولد برای ۹۷۸ زندانی خراسان جنوبی

روشان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۷۸ زندانی خراسان‌جنوبی اشتغال مولد دارند، گفت: از ابتدای سال جاری ۶۷ دوره آموزش مهارتی در زندان های استان برگزار شده است.

«غلامرضا روشان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به اقدامات برنامه های حوزه اشتغال و حرفه آموزی در زندان های استان خراسان جنوبی طی سال جاری اظهار کرد: در بخش حرفه آموزی برنامه ابلاغی توسط دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی یک هزار و ۳۲۳ نفر برای سال ۹۹ بوده است.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات امنیتی و تربیتی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۶۷ دوره آموزش مهارتی در زندانهای استان برگزار شده، گفت: از این تعداد ۴۱ دوره با شرکت ۶۲۵ نفر با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در رشته های صنعتی و نیمه صنعتی، کشاورزی و دامپروری، خدمات، صنایع دستی و هنر و عمران و صنعت ساختمان برگزار شده است،

 

وی ادامه داد: همچنین ۱۱ دوره با شرکت ۲۸۴ نفر با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در رشته های کشاورزی، دامپروری و طیور و ۱۵ دوره با شرکت ۲۲۱ نفر با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در رشته های مختلف صنایع دستی برگزار شده است.

 

روشان با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۳۰ نفر از زندانیان استان در ۶۷ دوره آموزش مهارتی در زندان های استان شرکت کردند، افزود: از این تعداد تاکنون ۵۲ دوره به پایان رسیده و ۸۴۹ نفر به آزمون معرفی و تاکنون نتایج ۴۱ دوره اعلام و ۶۶۵ نفر موفق به کسب گواهینامه مهارت شده اند.

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات امنیتی و تربیتی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین تعداد ۶۹ نفر از زندانیان در ۲۳ دوره آموزشی در رشته هایی از قبیل چرم دوزی، آرایشگری، خیاطی، جوشکاری، کیف دوزی، گلخانه، اتومکانیک و پرورش شتر مرغ به صورت آموزش در محیط واقعی کار مشغول فراگیری این آموزش ها هستند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال برنامه ابلاغی توسط دفتر برنامه ریزی اشتغال و حرفه آموزی یک هزار و ۲۲۱ نفر اشتغال مولد برای سال جاری بوده است، گفت: در مبحث اشتغال مولد نیز به طور میانگین روزانه ۹۷۸ نفر از زندانیان در بخشهای مختلف زندانهای تابعه از اشتغال کارگاهی(۳۸۳نفر)، اشتغال نشسته (۳۷۱ نفر) و اعزام به شرکتهای خصوصی (۲۲۴نفر) مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 1028728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha