اجرای طرح متناسب با گردشگری روستای استاد امسال به سرانجام می رسد

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان فاروج گفت: با اختصاص اعتبار سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریالی از منابع ملی، طرح متناسب با گردشگری روستای استاد امسال به سرانجام می رسد.

«وحید خاکپور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: برای این روستا طی پنج سال اجرای برنامه ششم توسعه، اعتبار اجرای طرحی متناسب با وجه هدف گردشگری بودن روستای استاد اختصاص یافت که با اعتبار امسال این طرح تکمیل و به سرانجام می رسد.

 

سرپرست بنیاد مسکن شهرستان فاروج افزود: از سال 96-95 تاکنون 10 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در روستای استاد هزینه شده است.

 

سهم شهرستان فاروج از بین 300 روستای مصوب شده کشور  و 17 روستای اختصاص یافته به استان برای اجرای طرح های متناسب با روستاهای هدف گردشگری یک روستا بود که تا پایان برنامه ششم توسعه، زیرساخت‌های مربوطه در این 17 روستا در استان  باید ایجاد می شد.

 

در قالب برنامه مشترک بنیاد مسکن و  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زیرساخت های ارتقا صنعت توریسم در آن طی پنج سال باید ایجاد می شد.

 

برای این روستا طی پنج سال اجرای برنامه ششم توسعه، باید 10 میلیارد ریال هزینه می شد که در مرحله نخست یک میلیارد ریال تخصیص یافت که بخشی از منابع استانی و بخشی هم منابع ملی بود.

 

در قالب اجرای این طرح، در روستاهای هدف گردشگری برای طراحی معماری داخلی و خارجی واحدهای مسکونی الگوی مشخص تعریف شده و باید مالک آن طبق این الگو اقدام به بازسازی کند.

 

در روستای هدف گردشگری، بافت و معماری  آن حفظ می شود و واحدهایی که نوسازی می شود تا زمان اجرا نشدن نمای سنتی، پایان کار داده نمی شود.

 

روستای استاد، روستای نمونه گردشگری شهرستان فاروج در خراسان شمالی است، این روستای سرسبز در جنوب شهرستان در دهستان شاه جهان از توابع بخش مرکزی و در 22 کیلومتری شهر فاروج با 45 کیلومترمربع واقع شده است.

کد خبر 1028762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha