مواظب انتشار ویروس کرونای انگلیسی در استان اردبیل باشیم

بهنامجو گفت: علیرغم رعایت تمام اصول و پروتکل بهداشتی در کشور ویروس انگلیسی در بیشتر استان ها شیوع یافته و ما باید در استان مواظب انتشار این ویروس جهش یافته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، «اکبر بهنامجو» در بیستمین جلسه قرارگاه طرح سهید سلیمانی گفت: همه مردم باید ضمن رعایت اصول بهداشتی و توجه به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی حتمن از ماسک استفاده کرده و فاصله ۲متری را مدنظر قرار دهند و نسبت به ضدعفونی دست و محل کار و زندگی خود، در ادامه مقابله با این ویروس کادر درمان را حمایت کنند.

 

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی جوانان و حتی کودکان را تحت شعاع قرار می دهد، افزود: ویروس کوید ۱۹ بیشتر  افراد دارای بیماری زمینه ای را دچار آسیب جدی می کند در حالی که گستره شیوع ویروس جدید ۳برابر ویروس کوید ۱۹ اعلام شده و میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از این ویروس سه برابر است.

 

استاندار اردبیل از مردم به ویژه جوانان خواست این ویروس را جدی بگیرند تا شاهد پیک چهارم کرونا و افزایش مبتلایان در آستانه عید نوروز نباشیم.

 

این مقام مسئول ادامه داد: اصناف و بازاریان در آستانه عید نوروز باید بیشتر از سایر اقشار این وضعیت را مدیریت کنند و مردم نیز برای ادامه حیات و در امان ماندن از گزند این ویروس های منحوس باید هشدارهای پزشکی و اصول بهداشتی را بصورت جدی مورد توجه قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه تا زمان تزریق واکسن کرونا باید طبق اصول و دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی عمل کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر از تجارب استان های موفق در رابطه با پیشگیری از شیوع این ویروس ها باید الگو برداری کنیم و تیم بررسی به سایر استان ها بخصوص استان کرمانشاه اعزام شده تا از نحوه عملکرد آنها بهره برداری بکنیم.

 

بهنام جو عنوان کرد: استان اردبیل در رابطه با پیشگیری و مدیریت کرونا جز استان های برتر بوده اما استفاده از تجارب سایر استان ها جهت کاهش تلفات احتمالی مهم و دارای اهمیت است.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از شبکه شاد و ظرفیت آموزش و پرورش برای اطلاع رسانی باید استفاده کنیم، ادامه داد: در سطح استان نزدیک ۲۲۰ هزار دانش آموز وجود دارد و خانواده های این دانش آموزان هم می توانند از ظرفیت برنامه شاد از آخرین اطلاعیه ها و پروتکل های بهداشتی بهره مند شوند.

 

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه نباید زندگی خود و اطرافیان را با ندانم کاری و بی توجهی به خطر بیاندازیم، بیان کرد: تبلیغات محیطی توسط کمیته اطلاع رسانی و شهرداری های شهرستان ها بصورت مستمر برای آگاهی بخشی به مردم انجام می شود و مردم نیز باید به احترام خود اطرافیان این دستورالعمل ها را جدی بگیرند.

 

رئیس قرارگاه طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: طرح خانه به خانه غربالگری توسط بسیجیان در شهرها و روستاها انجام شده و در بیشتر مناطق به اتمام رسیده است که در جریان غربالگری و اجرای این طرح ۵۴۲ مورد اماکن عمومی و شخصی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردند اخطار کتبی دریافت کرده اند.

 

بهنامجو با تاکید بر اینکه افراد تحت کنترل و قرنطینه شده باید به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند، یادآور شد: افرادی که تست آزمایش آنها مثبت بوده و در خانه های خود قرنطینه شده اند توسط تیم پزشکی و بسیجیان آموزش دیده درمان و حمایت شوند تا از میزان بستری های بیمارستان ها کاسته شود.

 

وی در پایان از عموم مردم، اصناف و بازاریان، کسبه، کارمندان، فرهنگیان و دانش آموزان خواست  فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، فراموشی دور همی ها را جدی بگیرند و رعایت پروتکل بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا است.

 

کد خبر 1028766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha