سهم کانون های مساجد در پاسخگویی به شبهات

پاسخگویی به شبهات دینی و سوالان ذهنی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان یک اصل ضروری است که باید سهم کانون های مساجد در این خصوص مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شبه افکنی یکی از سیاست های دشمنان  مخالفین دین از گذشته ها تاکنون بوده که در این مسیر روش و نوع اقدام آن ها متفاوت بوده اما باید در برابر این توطئه برنامه ریزی و اقدام راهبردی انجام گیرد.

 

مطالعه و برنامه ریزی برای پاسخ به شبه افکنی یکی از برنامه ها و سیاست های مهم در سیستم فرهنگی کشور است که در این راستا افزایش اطلاعات و عمومی و تلاش برای پاسخ به آن ضرورت دارد.

 

 پاسخگویی به شبهات دینی و سوالان ذهنی افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان یک اصل ضروری است که باید سهم کانون های مساجد در این خصوص مشخص شود چرا که این مراکز به دلیل نقش و کارکرد خود و ارتباط با نسل جوان بستر مناسبی در این حوزه هستند.

برای این کار باید برنامه ریزی و اقدام اساسی و با پشتوانه ای برای این حوزه صورت بگیرد، نیاز به هم فکری و همکاری سایر نهاد های اداری، فرهنگی، حوزه های علمیه و دانشگاهی دارد تا افراد با تخصص و توانمند به آموزش در این حوزه بپردازند.

 

شبه افکنی، پاسخ به نیازهای ذهنی و دینی افراد جوان و نوجوان جامعه ضرورتی غیرقابل انکار است چرا که به بدنه اجتماعی آسیب می زند و مایه ناامیدی می شود.

 

*نیاز به تلاش جدی کانون های مساجد برای شبه افکنی

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلید جهان تشیع در یکی از دیدارها با اعضای ستاد کانون های مساجد اصفهان به نقش و جایگاه این مراکز فرهنگی در پاسخگویی به شبهات اشاره کرد و گفت: تلاش جدی کانون های مساجد برای شبه افکنی لازم است.

 

آیت الله العظمی «حسین مظاهری» ادامه داد: در حالی که دشمنان ارزش های دینی و اسلامی را هدف قرار داده اند، باید در این خصوص نیز نهادهای فرهنکی نقش خود را ایفا کنند.

 

وی یادآورشد: بیان احکام دینی، اعتقادی و مذهبی برای جوانان و نوجوانان در قالب منبرها و جلسات آموزشی نیاز و این موضوع به رفع شبهات دینی کمک می کند.

 

*حفظ از آسیب های اجتماعی در ارتباط با مساجد

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش مساجد و جایگاه آن در حفظ آسیب های اجتماعی گفت: حفاظت افراد از آسیب های اجتماعی در ارتباط با مساجد محقق می شود.

 

حجت الاسلام «محمود فقیهی» با اشاره به نقش مساجد در هر منطقه ای، افزود: این مراکز دینی نقش محوری در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مناطق دارند و هر چقدر این فعالیت ها زمینه ساز ارتباط مردمی بشود آنگاه در رفع نیازها و پاسخ به شبهات و افزایش اندیشه های دینی نقش خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: مراکز فرهنگی و هنری مساجد در این خصوص نقش دارند و باید در این راستا برنامه ریزی و اقدامات اساسی انجام و مسیر برای جوانان و نوجوانان به منظور حضور در این مراکز فراهم شود.

*کانون های مساجد فرصتی برای تقویت ارزش های دینی

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به نقش و جایگاه کانون های مساجد در توسعه فرهنگ دینی و انقلابی اشاره کرد و اظهارداشت: کانون های مساجد فرصتی برای تقویت ارزش های دینی به شمار می روند که تقویت این مراکز لازم است.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» اضافه کرد: تقویت باورهای دیین و پاسخ به سوالات و شبه های مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان به مدل های مختلف از ماموریت ها و اقدامات موثر این نهادها به شمار می رود.

 

وی ادامه داد: برای تقویت این مسئولیت مهم نیاز به همکاری افراد متخصص و همچنین بهره گیری از ظرفیت های نوین روز است تا متناسب با سلیقه افراد خدمات ارائه شود.

 

کد خبر 1028775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha