فکر و خلاقیت جوان ایرانی برای کشور سرمایه است

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: فکر و خلاقیت جوان ایرانی برای کشور سرمایه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، همزمان با پنجشنبه های تولید صبح امروز امام جمعه موقت ورامین با همراهی فرمانده بسیج کارگری و مدیر عامل شهرک صنعتی سالاریه شهرستان ورامین از کارخانه تجهیزات پزشکی «مادزیست فناور بین الملل» بازدید کردند.
آقای دکتر حامد پسران مسئول این کارخانه در خصوص فعالیت های این واحد تولیدی گفت: کارخانه تجهیزات پزشکی «مادزیست فناور بین المل»  با سرمایه گذاری حدود سیصد و پنجاه میلیارد تومانی  در حال تکمیل است  که نمونه های تولیدات ما شامل ونتیلاتور دستی، تولید تجهیزات ارتوپدی ، بالن های قلبی، کیت تشخیص کرونا و.... می باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه توانسته ایم این تولیدات را با مهندسی معکوس در داخل بومی سازی کنیم و انشاالله با راه اندازی کامل این مجموعه سالانه پنج میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به ارمغان خواهد آمد.
دکتر پسران با ذکر این نکته که برخی از این تولیدات فقط در همین مجموعه شهرک صنعتی سالاریه انجام می شود و در نقاط دیگر کشور خط تولید مشابهی ندارد، افزود: دستگاه ونتیلاتور دستی حاصل فکر و خلاقیت جوانان همین مجموعه می باشد که طی سه سال مهندسی معکوس آن به مرز خود کفایی تولید داخل رسیدیم و هم اکنون می توان به جرات گفت که می توان در هر خانه یک ونتیلاتور شخصی داشت و  بیماران عزیز در این خصوص از مراجعه به بیمارستان بی نیاز خواهند شد.
وی در خصوص مشکلات این مجموعه هم گفت: در خصوص ساخت بنای این کارخانه چندین بار مجبور به تخریب شدیم تا توانستیم مجوز اداره تجهیزات پزشکی و استاندارد را بگیریم و انشاالله در تابستان سال آینده یک فاز این مکان راه اندازی خواهد شد و پنجاه نفر نیرو نیز مشغول به کار خواهند شد.
مدیر این مجموعه تولیدی ادامه داد:  مشکل دیگر ما در خصوص مجوز فروش کیت تشخیص سریع کرونا در داخل است که با وجود اینکه مجوز استاندارد آن تایید شده و مجوز CE آن در بحث صادرات به خارج از کشور نیز صورت گرفته اما اجازه فروش در داخل کشور برای ما صادر نمی گردد که از مسئولین درخواست داریم در این خصوص ما را حمایت کنند.
حجه الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین نیز در این بازدید با تشکر از فکر و خلاقیت جوانان ایرانی در پیشرفت های علمی و نظامی گفت: وقتی چنین سرمایه های خلاق و دارای انگیزه را انسان می بیند به خود می بالد که چنین پشتوانه هایی در ایران اسلامی حضور دارند و امیدواریم مسئولان مربوطه قدر شماها را بدانند و در راه حمایت از تولید و انگیزه های جوان شاداب و سرزنده ایرانی سنگ اندازی صورت نگیرد.

کد خبر 1028848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha