شاه‌بیت همه مشکلات خوزستان  مساله آب و مسائل پیرامون آن است

حسینی شاه‌بیت همه مشکلات خوزستان را مساله آب و مسائل پیرامون آن دانست و گفت: با وجود اینکه اعتقاد داریم آب مایه حیات کشور است، اما تا زمانی که خوزستان نیاز به این آب و حق‌آبه‌های رودخانه‌های آن دارد باید خط قرمز همه ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» امروز (پنج شنبه ۳۰ بهمن) در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که در سالن اجتماعات امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، با ابراز گلایه از عدم حضور وزیر کشور در این مراسم مهم اظهار کرد: این حضور ابتدا برای خود دولت خوب است و دوم برای مردم که با مشکلات خوزستان از نزدیک آشنا شوند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه امروز در خوزستان با وجود تمام خدماتی که نظامی اسلامی به این استان داشته اما هنوز هم باید از ابتدایی ترین مسائل صحبت کرد افزود: امروز به عنوان نماینده مردم باید صحبت ۲۰ سال پیش نمایندگان را بگویم که زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

 

وی با بیان اینکه اولین بحث ما با استاندار جدید بیماری کرونا است که باید مدیریت شود اضافه کرد: عدم رسیدگی به آب های سطحی محور دیگری است که باید مد نظر همه ما قرار بگیرد.

 

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی شاه‌بیت همه مشکلات خوزستان را مساله آب و مسائل پیرامون آن دانست و تصریح کرد:  آبرسانی به ۷۰۰ روستای خوزستان و همچنین بحث انتقال آب به نقاط دیگر کشور از جمله مباحث مهم در این خصوص است.

 

وی ابراز کرد: با وجود اینکه اعتقاد داریم آب مایه حیات کشور است، اما تا زمانی که خوزستان نیاز به این آب و حق‌آبه‌های رودخانه‌های آن دارند باید خط قرمز همه ما باشد چراکه خسارت های سنگین به اراضی کشاورزی استان وارد می‌کند انتقال آب توجیح عقلانی و محیط زیستی ندارد و نخواهد داشت.

 

حسینی با تاکید بر فرصت برای مدیران بومی و اشتغال برای جوانان بومی بیان کرد: در ماهشهر از حدود ۳۰ شرکت پتروشیمی ۲۸ شرکت توسط مدیران غیربومی و پروازی اداره می‌شود؛ نباید این دغدغه را داشته باشیم و یا نباید آزمون برای سایر استان ها هم تعریف شود.

 

وی عنوان کرد: برای مدیریت در استان و به ویژه برای فرصت های شغلی که ضروری است، توجه به همه قومیت‌ها و گروه‌ها انتظار داریم استفاده از نقطه‌نظرات علما و نخبگان و کسانی که می‌توانند راهکار بدهند، استفاده شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اذعان کرد: برای موضوع نفت، مطالبات به حقی وجود دارد که هفته گذشته به همراه نمایندگان اهواز با وزیر نفت جلسه داشتیم از سه درصد اختصاص یافته مناطق نفت خیز بهره‌ای نبردیم که مقرر شد ۲ درصد نفت مختص خوزستان باشد ولو در بازه ۱۰ سالی اختصاص پیدا کند.

 

وی در پایان به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و یاد آور شد: باید صیانت از آرای مردم بیش از پیش و برگزاری باشکوه انتخابات را داشته باشیم.

 

کد خبر 1028849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha