تضعیف سامانه بارش زا در گیلان؛ محورهای مواصلاتی باز هستند

طبق اعلام هواشناسی بارش برف که از ساعات گذشته در مناطق کوهستانی گیلان آغاز شده بود به تدریج تضعیف شده از سوی دیگر خبرها حاکی است محورهای مواصلاتی استان هم باز هستند و مشکلی در ترددها به وجود نیامده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی بارش برف که از دیشب در برخی از مناطق کوهستانی گیلان آغاز شده و تا صبح امروز هم ادامه داشت، تا اواخر وقت امروز به تدریج از شدت آن کاسته می‌شود.

گزارش ها حاکی از این است با وجود بارش ها، محورهای مواصلاتی استان گیلان باز هستند و مشکلی در ترددها به وجود نیامده است.


«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طبق گزارشات رسیده هواشناسی، بارش برف که از تقریبا دیشب آغاز شده بود هم‌اینک در گیلان و ارتفاعات استان تضعیف شده است عنوان کرد: بارش برف آنقدر شدید نبوده که منجر به مسدود شدن محورهای مواصلاتی استان گیلان بشود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به همراه داشتن تجهیزات زمستانی توسط رانندگان برای تردد در محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: توصیه می‌کنم مردم از ترددهای غیرضرور پرهیز کنند اما در صورت اضطرار حتما باید تجهیزات لازم زمستانی مهیا شود.

 

وی از اعلام وضعیت نارنجی توسط سازمان هواشناسی سخن گفت و با بیان اینکه آن شدت بارش برفی که حتی در مناطق کوهستانی گیلان اعلام شده بود تاکنون مشاهده نشده است تصریح کرد: در تماسی که با هواشناسی گیلان داشتیم ظاهرا سامانه بارشی کنونی که در استان مستقر است تضعیف شده است.

 

مرادی از بارش ملایم برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی گیلان خبر داد و با اشاره به اینکه هیچ نگرانی در بحث ترددهای جاده‌ای و احتمال انسداد راه‌ها وجود ندارد افزود: مدیریت بحران استان گیلان قبل از شروع فعالیت این سامانه بارشی به تمام شهرستان‌های استان آماده‌باش کامل داده بود و همه دستگاه‌ها در مناطق حضور دارند.

 

*نفوذ سامانه بارشی جدید و ناپایدار به گیلان از شنبه هفته آینده 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در مورد سامانه بارشی که از اوایل هفته آینده وارد استان می‌شود هم توضیحاتی داد و اذعان کرد: سازمان هواشناسی به مدیریت بحران هم این موضوع را اطلاع داده و مراتب را گزارش کرده است اما گفته‌ شده که این سامانه بارشی از قدرت زیادی برخوردار نیست.

 

«محمد دادرس» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از سفیدپوش شدن برخی از مناطق کوهستانی گیلان به جهت بارش برف خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر در مناطق کوهستانی مانند سیاهکل، دیلمان، تالش، پره‌سر، ماسوله و رودبار شاهد بارش متناوب برف هستیم.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با تاکید بر اینکه مناطق جلگه‌ای استان برخلاف ارتفاعات شاهد بارش باران هستند اضافه کرد: بر اساس الگوها و نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی فعلی که تا این لحظه با بارش برف و باران همراه بوده تا اواخر وقت امروز در گیلان فعال است و به تدریج آسمان استان را ترک می‌کند.

 

دادرس از نفوذ یک سامانه بارشی جدید و ناپایدار به استان گیلان از شنبه هفته آینده هم خبر داد و با تاکید بر اینکه در همین راستا هشدار سطح زرد توسط هواشناسی صادر شده است خاطرنشان کرد: به تدریج در روز شنبه سامانه بارشی و سرد دیگری وارد گیلان می‌شود که کاهش دما، بارندگی و وزش باد از مخاطرات آن محسوب می‌شود.

 

وی بارش برف در ارتفاعات و به تدریج دامنه‌های استان گیلان را همزمان با نفوذ سامانه بارشی جدید در هفته آینده متذکر شد و اذعان کرد: در اواخر وقت روز شنبه (2 بهمن) پاره‌ای از نقاط مستعد جلگه‌ای گیلان مستعد بارش مخلوط برف و باران و یا بارش برف خواهند بود.

 

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه سامانه بارشی به تدریج از روز دوشنبه( 4 بهمن) از استان خارج می‌شود خاطرنشان کرد: آبگرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، مه‌آلودگی هوا و کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال کولاک و وقوع بهمن و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از جمله مخاطرات این سامانه ناپایدار است.

 

کد خبر 1028856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha