شاعران انقلابی نقش موثری در انقلاب اسلامی ایفا کردند

حجت الاسلام سبزیان گفت: اگر انقلاب اسلامی را معجزه قرن معاصر و نقطه ای برجسته در تاریخ اسلام بدانیم شاعران انقلابی، نقشی موثر در این انقلاب ایفا کردند و با شعر خود شور و انگیزه و امید را در جامعه تلقین کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «علی اکبر سبزیان» امروز پنج شنبه (۳۰ بهمن) در آیین تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های فعال شعر انقلاب با عنوان «راویان بالندگی» که در بستر فضای مجازی برگزار شد، ضمن تبریک ایام با سعادت ماه رجب و میلاد حضرت علی(ع) گفت: بهمن ماه ،ماه اتفاقات خوب و خجسته ای است که تاریخ ایران اسلامی را به سمت شکوه و عظمت هدایت کرد.
 
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به ایجاد محافل ادبی به همت و ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادارات کل و کتابخانه های عمومی کشور از طرح تقدیر و تجلیل آز شاعران آیینی و انقلابی کشور در قالب طرح «راویان بالندگی» به عنوان طرحی ارزشمند و تاثیرگذار در معرفی شخصیتهای موثر در تاریخ انقلاب یاد کرد.
 

وی تاکید کرد: اگر انقلاب اسلامی را معجزه قرن معاصر و نقطه ای برجسته در تاریخ اسلام بدانیم شاعران انقلابی،نقشی موثر در این انقلاب ایفا کردند و با شعر خود شور و انگیزه و امید را در جامعه تلقین کردند.
 
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی شعر انقلاب را دارای سه برهه شعر شاعران قبل از انقلاب، شاعران گام اول انقلاب و شاعران گام دوم انقلاب عنوان کرد وادامه داد: شاعرانی که در این جلسه مورد توجه و تجلیل قرار گرفته اند شاعارن موثر در پیروزی انقلاب و گام اول انقلاب در چهل سال اول از پیروزی انقلاب هستند.
 

وی ذوق شعری را ثروت شاعر عنوان کردو ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب شعر ثروتی است که برای شاعر مسئولیت به همراه می آورد و شاعران انقلاب به عنوان راویان بالندگی انقلاب در جنگ حق و باطل جانب حق را برگزیدندو اهداف اصلی این انقلاب از جمله عدالت محوری، استکبار ستیزی، انسان سازی و حمایت از مستضعفان را فریاد زدند.
 

ایران مهمترین عامل پیوند دو کشور ایران و افغانستان

در ادامه این مراسم محمد کاظم کاظمی، شاعر برجسته آیینی و انقلابی کشور و از شاعران افغانستانی مقیم ایران، انقلاب اسلامی ایران را مهمترین عامل پیوند دو کشور ایران و افغانستان عنوان کرد و در همین زمینه به قرائت یکی از اشعار خود پرداخت.
کد خبر 1028880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha