ضرورت تلاش در جهت تقویت بومی گزینی و توازن در خدمات‌رسانی به مناطق مختلف خوزستان

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اعتقاد دارم باید با همکاری خود مردم مشکلات استان را حل کرد گفت: باید برای افزایش منابع دولتی و بودجه‌های اختصاصی به استان وتقویت بومی گزینی، رعایت توزیع امکانات و توازن در خدمات‌رسانی به مناطق مختلف با تمام توان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» امروز (پنج‌شنبه ۳۰ بهمن) در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که در تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، با اشاره به چهار سال مدیریت خود در استانداری چهارمحال و بختیاری و سه سال استانداری ایلام اظهار کرد: این استان‌ها بیشترین ارتباط را با استان خوزستان داشتند و بررسی مسائل مربوط به آب، راه آهن و جاده‌ها در زمان استانداران مختلف خوزستان به صورت مشترک با استانداری چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت.

 

استاندار جدید خوزستان با بیان اینکه فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان به اتمام رسیده است تصریح کرد: اجرای فاز دوم کار سختی است چراکه تخصیص اعتبارات و آب را باید با جدیت دنبال و از تجارب استاندار قبلی نیز استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به طرح اربعین که مشترک با خوزستان بود بیان کرد:  هماهنگی بسیار خوبی داشتیم و نسبت به کوچک بودن استان ایلام ولی کار بزرگی انجام شد و بیش از ۶۰ درصد تردد زائران از استان ایلام انجام شد و به یاد دارم که در یک شبانه‌روز حدود ۳۲۰ هزار نفر تردد از مرز مهران داشتیم.

 

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: همچنین در زمینه مدیریت سیلاب نیز کار مشترکی با خوزستان داشتیم و حتی خروج ذخایر آبی سدها نیز با برنامه‌ریزی انجام و کمک زیادی به کاهش ورودی کرخه شد تا هر دو استان کمتر آسیب ببینند.

 

وی با بیان اینکه هرچند اعتقاد دارم که دستگاه‌های امنیتی و نظامی نیاز به تقویت دارند ولی پروتکل‌های انتظامی باید به پروتکل‌های فرهنگی تبدیل شوند عنوان کرد: کارگروه‌های مختلفی داریم که به وظایف خود عمل می‌کنند ولی باید رعایت پروتکل‌ها را به سمت خود مردم سوق دهیم چون هرجایی به مردم اعتماد کردیم، موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شده است.

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: اعتقاد دارم باید با همکاری خود مردم مشکلات را حل کرد، آن هم در استان‌هایی که مسائل قومیت‌های مختلف مطرح است و قطعاً قومیت برای مردم بر سیاست در انتخابات آنها نیز اثرگذار است و باید با بزرگان اقوام، نخبگان و جوانان جلسات هم‌اندیشی برگزار کرد و از آنها برای حل مشکلات استان مشورت گرفت.

 

وی در خصوص مهار روان آب‌های سطحی و یا ساماندهی شبکه فاضلاب مجموعه مدیریتی اهواز ابراز کرد: قبلا کارهای بسیاری انجام شده ولی به نظر می‌رسد اشکالی وجود دارد و آن هم باز شدن دریچه آب‌های روان و سوق دادن آن به سمت شبکه فاضلاب است که این فنی نیست و در صورت نیاز حداقل باید شبکه فاضلاب را نوسازی کرد.

 

سلیمانی از نماینده ولی‌فقیه در خوزستان درخواست کرد که به خاطر شخصیت حقیقی و حقوقی ما را همراهی کنند و گفت: در کنار مجموعه شورای تأمین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نخبگان برای خدمات‌رسانی به مردم داشته باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید مباحث کلان استان همه باید به یکدیگر کمک کنیم افزود: وجود مشکلات را نیز با دریافت راهکارهای مناسب و همچنین نقش‌آفرینی خود مردم حل کنیم؛ سال‌ها تجارب مدیریت پایه، میانی و ارشد را دارم که قطعاً با استفاده از پتانسیل همه دستگاه‌ها و مسئولان استان برای خدمات‌رسانی به مردم به کار گرفته می‌شود.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: علاوه بر تلاش برای افزایش منابع دولتی و بودجه‌های اختصاصی به خصوص بودجه ۱۴۰۰ اما تلاش بیشتری را برای دریافت ردیف‌های خاص مشکلات خوزستان به کار می‌گیریم؛ همچنین باید برای تقویت بومی گزینی، رعایت توزیع امکانات و توازن در خدمات‌رسانی به مناطق مختلف با تمام توان تلاش کنیم.

 

کد خبر 1028884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha