ثبت‌نام زیارت نیابتی سیدالشهدا (ع) در لیلةالرغائب +لینک ثبت نام

متولیان حرم امام حسین (ع) به مناسبت اولین شب جمعه ماه رجب با توجه به بسته بودن مسیر زیارت برای زائران خارجی به دلیل شیوع کرونا، اقدام به ثبت‌نام زیارت نیابتی سیدالشهدا (ع) در لیلةالرغائب کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، یکی از روزهای پرفیض ماه رجب اولین شب جمعه ماه رجب یا همان لیلةالرغائب است که در این شب گناهان بخشیده و آرزوها برآورده می‌شود. امسال با توجه به بسته بودن مسیر زیارت امام حسین (ع) و نپذیرفتن زائر خارجی از سوی عراقی‌ها، متولیان حرم امام حسین (ع) اقدام به ثبت‌نام زیارت نیابتی برای اولین شب جمعه ماه رجب کردند.

 

رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمودند: کسى که روز پنجشنبه اول رجب را روزه گرفته و سپس بین نماز مغرب و عشا دوازده رکعت نماز به جا آورده هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعتى سوره فاتحه یک بار، "انا انزلناه فى لیلۀ القدر" سه بار و قل هو الله احد را دوازده بار خوانده ، و هنگامى که نماز تمام شد، هفتاد بار بر با این الفاظ صلوات بفرستد : "اللهم صل على محمد النبى الاءمى و على آله" ، سپس سجده کرده و در سجده هفتاد بار بگوید : "سبوح قدوس رب الملائکۀ و الروح"  سپس سر خود را بلند کرده و بگوید : رب اغفر و ارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلى الاءعظم. آنگاه بار دیگر به سجده رفته و در سجده همان چیزى را بگوید که در سجده اول گفت ، سپس حاجت خود را از خدا بخواهد، ان شاءالله تعالى برآورده مى شود . سپس رسول خدا فرمودند : قسم به کسى که جانم در دست اوست هیچ بنده ای این نماز را به جا نمى آورد، مگر این که خداوند گناهان او را مى بخشد گرچه گناهان او مثل کف دریا و به عدد شن و به وزن کوهها و به عدد برگهاى درختان باشد

 

با نزدیک شدن به اولین شب جمعه ماه رجب، تولیت عتبه حسینیه با توجه به بسته بودن مسیر زیارت برای زائران خارجی به دلیل شیوع کرونا، اقدام به ثبت‌نام زیارت نیابتی سیدالشهدا (ع) در لیلةالرغائب کردند.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام زیارت نیابتی می‌توانند تا امروز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۹:۳۰  به اینجا مراجعه کنند و نام خود را ثبت نمایند.

فاطمه کریم اللهی

کد خبر 1028898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha