ثبت ۲ هزار گروه نمایش در سامانه بچه‌های مسجد در طول اجرای طرح «ایران قوی»

حجت‌الاسلام شکری با اشاره به استقبال بچه‌های مسجد از رواق نمایش طرح ملی «ایران قوی»، گفت: بیش از دو هزار گروه نمایشی در خلال اجرای این طرح اطلاعاتشان را در پایگاه‌ بچه‌های مسجد ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی ایران قوی با ایجاد زمینه مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش می‌کند در تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد گام برمی‌دارد. این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فناوری‌های نوین به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا می شود. این طرح در قالب سه شبستان «فرهنگ»، « هنر» و « نوآوری» و 12 رواق نور، کتاب، دانش، همدلی، رسانه، سرود، فیلم، نمایش، ترنج، قلم، کارآفرینی، فن آوري اجرا می شود و در این میان برخی از استانها در این رشته ها به عنوان معین دیگر استانها شناخته شده اند. در رشته نمایش نیز استان البرز به عنوان معین استان ها فعالیت می کند.

 

حجت الاسلام«کاظم شکری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه مهلت ثبت فعالیت های اعضای کانون های مساجد در طرح ملی«ایران قوی»، تا ۲۲ بهمن ماه بوده است، اظهار کرد: دو هزار گروه نمایش بچه های مسجد در رواق نمایش طرح ملی«ایران قوی» اطلاعاتشان را ثبت کردند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان البرز به برگزاری جلسات متعدد با دیگر دستگاه ها و سازمان ها به منظور بهره گیری از ظرفیتشان برای ارتقای گروه های نمایش بچه های مسجد اشاره و بیان کرد: برگزاری جلسه با مدیر کل هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور و رئیس حوزه هنری و نهادهای فرهنگی استان البرز از جمله برنامه هایی است که به منظور گسترش همکاری های دو جانبه صورت گرفت.

 

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه ما به عنوان معین رواق نمایش در آینده در سه محور برای گروه های نمایش مسجد برنامه تعریف کرده ایم، افزود: آموزش، حمایت و تولید محتوا و برگزاری جشنواره های فرهنگی محورهای فعالیتی در نظر گرفته شده برای بچه های مسجد است.

 

وی ادامه داد: در حوزه تولید محتوا هم درصدد هستیم نمایش نامه های تک جنسیتی ویژه گروه های سنی خواهر و برادر را آماده کنیم و دوره های آموزشی توانمندسازی برای گروه های نمایش مساجد درنظر گرفته ایم. علاوه برآن درصدد هستیم که نیمه اول سال آینده جشنواره «تئاتر بچه های مسجد» را برگزار کنیم تا از این طریق هم گروه های برتر نمایشی را شناسایی کنیم.

 

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز در پایان طرح ملی«ایران قوی»، را فرصت منظور شناسایی نیروهای توانمند و متعهد در رشته های مختلف فرهنگی و هنری دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد وقتی متوجه شدند که در مساجد طرح ملی «ایران قوی» و در رواق نمایش، فعالیت های نمایشی و تئاتر مورد توجه است، استقبالشان از این رواق بسیار شد و جذب این رواق شدند و از این طریق افرادی را که در حوزه نمایش نویسی، کارگردانی و بازیگری دارای توانمندی و مهارت بودند، جذب و شناسایی کردیم.

 

کد خبر 1028975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha