لغو برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان کرمانشاه

حجت الاسلام احمدی، گفت: براساس ستاد مقابله با کرونا به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و در جهت حفظ سلامت مردم مراسم اعتکاف در مساجد استان برگزار نخواهد شد.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: اعتکاف آثار معنوی بسیاری دارد که پاک شدن از گناهان و دوری از عذاب خداوند، گوشه ای از آن می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: اعمالی که انسان در اعتکاف انجام می دهد، هر کدام چنان تحولی در وجودش ایجاد می نماید که گویی خدا را در قلبش می بیند. اعتکاف، بهترین فرصت برای انس با خدا و درک شیرینی و لذت بندگی اوست و به راستی که بنده او از تمام بندها آزاد است.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: اعتکاف، بهترین میدان برای به زمین زدن وابستگی ها و زدودن عشق به دنیاست. معتکف بعد از اعتکاف، دنیا را طور دیگری می بیند. خدا را همه جا احساس می کند. سبک بال است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: هر ساله آیین اعتکاف به مدت سه روز و از ۱۳رجب در مساجد برگزار می‌شد، اما امنسال ویروس کرونا باعث شده بسیاری از دورهمی‌های معنوی و مذهبی با محدودیت‌هایی همراه شوند و مراسم اعتکاف هم یکی از مواردی است که برگزاری آن به زمان دیگری موکول خواهد شد.

 

وی گفت: مردم و علاقمندان به شرکت در اعتکاف می توانند اعمال و ادعیه سفارش شده در ایام البیض را به صورت انفرادی در منازل خود انجام دهند و انشالله بعد از پایان شیوع ویروس کرونا مراسم پرشکوهی برگزار خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام احمدی در پایان اظهار کرد: ماه رجب به ویژه ایام البیض فرصت مغتنمی برای خودسازی و ارتقای بعد معنوی فرد و جامعه است.

کد خبر 1029006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha