اعضای کانون فرهنگی هنری روستای سرا دوره‌های امداد و نجات را آموزش می‌بینند

سلیمان سپی با اشاره به راه‌اندازی خانه هلال در روستای سرا گفت: اعضای کانون‌ فرهنگی هنری روستای سرا از توابع شهرستان سقز دوره‌های امداد و نجات را آموزش می‌بینند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سلیمان سپی نماینده کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان سقز در جمع مردم و داوطلبان و کارآموزان دوره‌های هلال احمر روستای سرا اظهار کرد: خانه هلال در روستای سرا به منظور برگزاری دوره‌های آموزش امداد و نجات در روستا برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه اکثر اعضای شرکت کننده در این دوره‌ها اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد روستای سرا هستند، افزود: افرادی که در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند پس از گذراندن دوره در زمان وقوع حوادث راهی مناطق حادثه دیده خواهند شد.

 

وی خاطر نشان کرد: همه امکانات امداد و نحات در خانه هلال قرار خواهد گرفت و در اختیار افراد آموزش دیده قرار می‌گیرد.

 

نماینده کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سقز خانه هلال را بعنوان یک پایگاه مرکزی در روستای سرا دانست و گفت: در صورت لزوم این خانه در سایر مناطق کارگاههای آموزشی امداد و نجات و کمک‌های اولیه را برگزار خواهد کرد.

 

رئیس هلال احمر شهرستان سقز نیز در جمع کارآموزان دوره هلال احمر روستای سرا اعلام کرد: روند تاسیس خانه هلال در روستای سرا موفقیت آمیز بوده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

 

منیعی اعلام کرد: دهیاری سرا نیز مکان مورد نظر به عنوان استقرار خانه هلال احمر روستا را مهیا می‌کند و در روزهای آینده اقدمات لازم برای بهره‌برداری از آن انجام می‌شود.

 

روستای سرا از معدود روستاهای کشور است که در دوره‌های هلال احمر بیش از ۱۰۰ نفر عضو فعال تحویل جمعیت هلال احمر داده است.

کد خبر 1029009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha