مصوبه مجلس در صیانت از حقوق ملت ایران اقدامی هوشمندانه و به موقع بود

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه مصوبه مجلس در صیانت از حقوق ملت ایران اقدامی هوشمندانه، بازدارنده و به موقع بود، گفت: تمام مسئولان در همه سطوح موظف به پیش برد نقشه راه ترسیمی از سوی رهبر معظم انقلاب در برخورد با برجام هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۱ اسفند) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه پنجاه و دوم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرمایند که به خدا سوگند! اگر همانند شترانی که بچه های خود را از دست داده اند، ناله سر دهید و همچون کبوتران نوحه گری کنید و به مانند راهبان تارک دنیا، زاری نمایید و دست از اموال و فرزندان بکشید تا به قرب الهی و مقامات بالای نزد او و آمرزش گناهانی که کاتبان الهی آن را ثبت کرده اند و رسولان او آن را نگهداری می کنند دست یابید،همه این ها در برابر ثوابی که من برای شما انتظار دارم و عقوبتی که از آن بر شما بيمناكم بسیار کم و ناچیز است.

 

 حجت الاسلام« شهاب االدین میهن پرست» گفت: در اینجا امام علی(ع) برای بیان نهایت کوشش در مقام تضرع و زاری در پیشگاه خدا سه تشبیه را بیان فرموده، نخست اینکه ناله ای که شتران به هنگام از دست دادن فرزندان خودسر می دهند که ناله ای است بسیار جانسوز و رقت بار و هر شنونده ای را تحت تأثیر خود قرار می دهد، تشبیه دوم اینکه نوحه گری کبوتران است، دیده ایم کبوتران هنگامی که دور هم جمع می شوند گویی به صورت دسته جمعی نوحه گری دارند.

 

وی افزود: ابن منظور در «لسان العرب» می نویسد: هديل (که در جمله بالا آمده است) گاه به معنی صدای کبوتر و گاه به معنی جوجه آن آمده است، سپس از بعضی نقل می کند که اعراب چنین می پندارند که هديل جوجه کبوتری در عهد حضرت نوح(ع) بوده که تنها می ماند و از شدت تشنگی می میرد و از آن روز تمام کبوتران برای او نوحه گری می کنند، تشبيه سوم اینکه گریه و زاری راهبان و تارکان دنیا در دیرهایشان است که در مراسم مختلف خود به صورت فردی یا دسته جمعی نوحه گری می کنند و چون رابطه خود را از دنیا بریده اند نوحه آن ها سوز دیگری دارد.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: حضرت امام علی(ع) تنها به نوحه گری پرشور و گریه زاری به درگاه خدا قناعت نمی فرماید بلکه با جمله (خرجتم إلى الله من الأموال و الأولاد) اشاره به بالاترین ایثار و فداکاری در این راه کرده و می فرماید اگر از تمام امکانات زندگی نیز در این راه برای رسیدن به قرب خدا، ثواب و پاداش او و نجات از عذاب الهی، صرف نظر کنید باز هم کم و ناچیز است، دلیل این سخن کاملا روشن است، برای این که تمام عمر دنیا از آغاز تا پایان و تمام نعمت ها و ثروت های مادی از ازل تا ابد در برابر عمر آخرت و مواهب و نعمت های آن جهان، لحظه ای زودگذر و نعمتی ناچیز و قطره ای در برابر دریا است و بدیهی است تا این معرفت و شناخت درباره دنیا و آخرت پیدا نشود آن گذشت و ایثار و آن تضرع و زاری جانسوز حاصل نخواهد شد.

 

 وی در ادامه با اشاره به تحلیل های پیرامون آینده برجام و مواجهه بایدن با آن، اظهار کرد:۱۲ آذرماه ۱۳۹۹ بود که مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران را تصویب کرد و پس از تائید شورای نگهبان، توسط رئیس مجلس به رئیس جمهور ابلاغ شد و پس از استقرار جو بایدن در کاخ سفید، بسیاری بر این گمان بودند که وی در اولین فرصت تکلیف پرونده برجام را روشن خواهد کرد، اکنون اما پس از حدود یک ماه جز برخی اظهار نظرات دست وپاشکسته، هیچ گونه سیاست روشنی تاکنون ازسوی آمریکا اعلام نشده است، بدون تردید پرونده ایران مهم ترین و پیچیده ترین و سخت ترین پرونده برای جو بایدن است،

 

امام جمعه شهر چوار یادآور شد:  همه صاحبنظران قبول دارند که آن مصوبه مجلس اقدامی به هنگام و هوشمندانه و بازدارنده بوده است، اکنون موعد ضرب الاجل ایران برای ۵اسفند(۲۳ فوریه) در حال فرارسیدن است، نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه ایران تحت برجام نیز یکشنبه شب توسط غریب آبادی نماینده ایران در آژانس بین المللی تحویل رافایل گروسی شد‌، بر اساس این نامه اگر طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: روزهای آینده روزهای مهمی برای پرونده هسته ای ایران خواهد بود‌، نوع مواجهه ایران و مسئولان جمهوری اسلامی بسیار مهم است، تمام مسئولان در همه سطوح موظفند طبق نقشه راه ترسیمی از سوی رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی در ۱۹ بهمن ۹۹ عمل کند و یکصدا بر همین مسیر پیش بروند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۰ رجب سالروز میلاد امام جواد(ع)، گفت: یکی ار دلائل لقب مبارك «رضا» برای حضرت ثامن الحجح عليه السلام، تولد امام جواد(ع) در سنین میان سالی امام رضا(ع) بود، این تولد فرخنده تا بدان جا مهم و حیاتی بود که حضرت رضا(ع) فرمودند: «این، همان مولودی است که در اسلام، بابرکت تر از او برای شیعیان ما متولد نشده است».

 

امام جمعه شهر چوار یادآور شد:  امام جواد عليه السلام 17 سال امامت کردند و عمده دوران امامت ایشان، پانزده سال (یعنی 88  درصد دوره امامت ایشان) مصادف با حکومت مأمون عباسی بود، در بین طواغیت عصر انسان 250 ساله، مأمون از شخصیت های بارز جریان سقیفه و خلافت سیستماتیك ترین جریان دشمنی با جریان امامت و ولایت است.

 

حجت الاسلام میهن پرست در ادامه با اشاره به ۱۳ رجب  سالروز میلاد امیرالمومنین علیه السلام، افزود: ولایت امیرالمومنین(ع) مهمترین موعظه قرآن است، آیه معروفی که در سوره مبارک سبأ است و دستور خیلی مهمی است: «قل إنما أعظكم بواحدة أن تقوموا لله مثنی و فُرادی» (سبأ/۶). حضرت امام خمینی(ره) در دستور اخلاق شان روی این آيه خیلی تاکید می کنند، مهمترین موعظه خدای متعال است، قیام لله کنید و برای خدا از سر نفس و دنیا و همه عوالم بر خیزید.

 

وی افزود: در خصوص این آیه شاخص حضرت امام باقر(ع) فرمودند: «إنما أعظكم بولاية على علیه السلام هي الواحدة التي قال الله تبارک و تعالى إنما أعظكم بواحده« (کافی (اسلامیه)، ج ۱، ص ۲۰). سخن، سخن امام باقر(ع) است یک مفسر عادی آیه را معنا نکرده و بیان، بیان حضرت است که فرمودند من یک موعظه به شما می کنم که خودتان را به ولایت امیرالمومنین(ع) برسانید، که اگر به این رسیدید تمام نعمت است و همه نعمت در همین یکی است.

 

امام جمعه چوار گفت: ولایت علی(ع)، آخرین فرمان الهی است، در روایتی در احتجاج طبرسی از امیرالمومنین(ع) «مثنی و فرادی» معنی شده است و حضرت در آن روایت می فرمایند: خدای متعال تكليف را آرام آرام نازل کرده است، مثل خلقت آسمان ها. دین را هم آرام آرام نازل کرد، اول توحید را، نبوت را، احکام را، و در آخر به پیامبر فرمود «بلغ ما أنزل إليك من ربك وإن لم تفعل فما بلغت رسالتک» (مائده/67) اگر این یک ابلاغ را نکنی رسالتتان را به انجام رسانده اید، بعد از این همه دستوراتی که حضرت دادند توحید و نبوت و شرایع و نماز و ركات، عده ای آمدند گفتند «هل بقي لربک علینا بعد الذي فرضه شى أخر» آیا تکلیف دیگری هم مانده در دوش ما بگذارد یا همین هاست و بیش از این دیگر تکلیفی نیست؟ و اگر هست ما را متذکر بشوید که ما به آرامش برسیم و بدانیم که دیگر غیر از این دستوری نیست.

 

حجت الاسلام میهن پرست خاطرنشان کرد: آن وقت قرآن نازل شد «قُل إنما أعظکم بواحده» يعنى الولاية؛ یکی دیگر مانده که همه حرفها این یک کلمه است و اگر به این یک موعظه رسیدید قبلی ها را هم درک می کنید و اگر نرسیدید و این آخری را قبول نکردید یعنی هیچ حرفی را از خدای متعال نپذیرفتید.

 

 

کد خبر 1029010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha